بهره‌برداری رسمی همراه اول از سامانه بیسیم آواک


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهره‌برداری رسمی همراه اول از سامانه بیسیم آواک

سامانه بیسیم هوشمند همراه اول با نام تجاری «آواک» رسما به بهره‌برداری رسید تا امکان برقراری ارتباطات امن، سریع و باکیفیت را در اختیار کسب‌وکارها و سازمان‌ها قرار دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از شرکت ارتباطات سیار ایران، «سامانه بیسیم همراه اول» با عنوان تجاری «آواک» و مبتنی بر تکنولوژی POC، به صورت رسمی در سبد محصولات سازمانی اپراتور اول تلفن همراه (همراه اول کسب و کار) قرار گرفت و آماده خدمت رسانی به کسب و کارهای سازمانی شد.

آواک زمینه برقراری ارتباطات بیسیم به وسعت شبکه امن و بروز همراه اول در ایران را فراهم می آورد و مشترکان این سرویس در هر مکانی تحت پوشش شبکه های ۳G، ۴G یا ۵G همراه اول می توانند تنها با فشردن یک دکمه، ارتباط (تماس یک به یک یا یک به چند) مستقیم صوتی، پیامکی یا تصویری برقرار کنند.

برقراری ارتباط مشترکان بیسیم آواک مبتنی بر تکنولوژی POC از طریق شبکه دیتای اپراتور تلفن همراه صورت می گیرد که بستری امن، پرسرعت و پایدار است.

این امکان وجود دارد با استفاده از Getway ارتباط مستقیم و با کیفیت بین بیسیم های آواک (POC) و مخاطبان و شبکه های بیسیم سنتی ایجاد کرد و از ظرفیت های بالفعل این سامانه در معادن، صنعت راه و ساختمان و زمینه های مختلفی مانند نفت، گاز و پتروشیمی، مراکز آموزشی، فروشگاه های زنجیره ای، گردشگری و توریسم، حمل و نقل هوایی، بنادر و صنایع ریلی و… استفاده می شود.

قرار گرفتن نرم افزار مرکز کنترل برای مدیریت و پایش کاربران این سامانه نیز امکانی است که علاوه بر پشتیبانی کامل سرویس و تجهیزات ارتباطی، در نظر گرفته شده است.

«ارتباطات رمزگذاری شده»، «عدم نیاز به ایجاد زیرساخت شبکه و راه اندازی با هزینه کم»، «قابلیت تماس بین گروهی فوری و عملیاتی به دو صورت صوتی و تصویری به صورت همزمان»، «عدم نیاز به اخذ پروانه فرکانس»، «محدوده ارایه سرویس به گستردگی شبکه سراسری همراه اول» و «قابلیت سازگاری و یکپارچه سازی با بیسیم های سنتی » از جمله مزیت های مهم سرویس آواک است.

آواک شامل نرم اقراز ارتباطی نصب شده بر روی تجهیزات بیسیم و سرور واسط است که مانند سرویس های رادیویی بیسیم امکان ارتباط نیمه دوطرفه و گروهی تصویری و صوتی push to talk را از طریق شبکه اختصاصی (APN) ایجاد می کند.

در کنار نرم افزارهای کاربردی سمت کاربر نهایی، نرم افزار تحت ویندوز نیز به منظور استفاده در مراکز کنترل مدیریت در این سرویس در نظر گرفته شده است که در آن امکان مدیریت کاربران و ایجاد ارتباط صوتی تصویری و تبادل اطلاعات بین کاربران و مرکز کنترل را فراهم می کند، همچنین مرکز کنترل می تواند موقعیت مکانی کاربران بیسیم را مشاهده کند.

گفتنی است که این پکیج سرویس شامل دستگاه بیسیم (hand set)، بستر ارتباطی و همچنین مجوز اتصال به سامانه‌ آواک است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا