به دنبال الگوی جدید در ارتباط با تغذیه دانشجویی هستیم



رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تلاش این سازمان برای بهبود وضعیت تغذیه دانشجویان گفت:ما به دنبال ارائه الگوی جدیدی برای تغذیه هستیم؛ چرا که دانشگاه‌ها می‌خواهند مشکلات تامین تغذیه از میان برداشته شود تا بتوانند با فراغ بال ماموریت خود در زمینه آموزش و پژوهش را انجام دهند.

به گزارش ایسنا،  دکتر هاشم داداش‌پور در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: براساس الگوی کنونی تامین تغذیه دانشجویان، با منابع مالی تخصیص یافته از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود که این سازمان موظف است آن را به دانشگاه تخصیص دهد.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه درنظر داشتیم الگوی فعلی تامین تغذیه دانشجویی را تغییر دهیم، اظهار کرد: با هدف تغییر وضعیت فعلی و اعمال نگاه جدید در ارتباط با تغذیه دانشجویی جلساتی را در تابستان گذشته با صندوق رفاه دانشجویان و سازمان برنامه و بودجه برگزار کردیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان درباره طرح‌های مدنظر برای اصلاح الگوی تغذیه دانشجویی اظهار کرد: ۴ الگوی اولیه مدنظر داشتیم که از بین آنها ۲ سناریو  را برای تغذیه دانشجویان انتخاب کردیم و تصمیم گرفتیم که در ارتباط با مبحث تغذیه یا به شیوه کنونی ادامه دهیم، یا یارانه تغذیه را به صورت مستقیم به حساب دانشجویان پرداخت کنیم. 

وی افزود: وقایع ۱۰۰ روز گذشته سبب شد، موضوع تغذیه دانشجویی به حاشیه برود اما مشکلات تامین تغذیه دانشجویان همچنان وجود دارد. 

دکتر داداش‌پور با بیان اینکه هیئت‌دولت روز ۱۵ آذر ماه از سازمان امور دانشجویان خواست که به پرسش‌هایی در زمینه الگوی تامین مالی پاسخ دهد، تصریح کرد: همچنین از ما خواسته شد “الگوی تامین مالی” را بررسی کنیم. هیئت‌دولت می‌خواهد  سازمان دانشجویان به عنوان متولی اصلی تغذیه دانشجویان الگوی نوینی درباره “تغذیه” و “خوابگاه” ارائه دهد. همچنین می‌خواهند اگر نیاز است که هیئت‌دولت درباره تغذیه دانشجویی پای کار بیاید، آن شرایط را بررسی و ضرورت این همکاری را اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه تامین مالی با دو الگو انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از الگوهای تامین منابع مالی، تبصره ۱۴  و الگوی دیگر، منابع مالی است که توسط دانشجویان تامین می‌شود.به طور قطع، موضوع تغدیه دانشجویی باید مدیریت شود. 

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: مبحث تخصیص منابع، موضوع دیگری است که در ارتباط با تغذیه وجود دارد. درآمد باید از طریق منابع دیگر به جز دو  منبع کنونی یعنی تبصره ۱۴ و خود دانشجویان کسب شود. به عبارت دیگر، منابع دیگری باید به منابع فعلی اضافه شود. 

وی افزود: مدیریت هزینه‌ها نیز اهمیت دارد که چگونه می‌توان با حداقل منابع، شرایط را مدیریت کرد. 

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا