به دنبال ریشه‌های تروریسم اروپایی

کمپانی ال استودیو که مقر آن در شهر مادرید است با سرمایه‌گذاری روی درام پرتنش و دلهره‌آور بارسلونا، آن را برای اواخر سال آینده میلادی آماده پخش می‌کند. این مجموعه قرار است در سه فصل ۱۰قسمتی تولید شود و مکان رخداد‌های آن شهر بارسلون است.

فیلمنامه اقتباسی بارسلون با نگاهی به متن رمان پرخواننده سه قسمتی دیوید فنلی، نویسنده ایرلندی نوشته شده و سازندگانش از آن به‌عنوان داستانی اسم می‌برند که بیانگر تاریخ ۷۰ساله اخیر کشور اسپانیاست. خط کلی داستان بارسلونا به ریشه‌یابی منشأ حرکات تروریستی در کشور اسپانیا خواهد پرداخت. یک مامور دولتی به نام مک نامارا شخصیت اصلی داستان مجموعه است. این سرباز کهنه کار جنگ که در سال۲۰۰۰ و در جریان یک بمب‌گذاری تروریستی مجروح شده در ماموریت تازه اش باید مانع یک اقدام تروریستی بزرگ در خاک کشورش شده و اعضای گروه تروریستی را شناسایی و دستگیر کند. این ماموریت به تعداد بیشتری از کشور‌های قاره اروپا کشیده شده و ماجرا‌هایی بین‌المللی می‌آفریند.
کل داستان بارسلونا در هشت روز اتفاق می‌افتد و شخصیت محوری ماجرا باید در نبردی نفسگیر با زمان به پیروزی برسد. هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری بارسلونا تعیین نشده و کار انتخاب کارگردان و بازیگران آن ادامه دارد. سازندگان مجموعه قصد دارند از تعدادی چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون اسپانیا برای نقش‌های مهم آن استفاده کنند تا بتوانند یک بازار بین‌المللی خوب برای پخش آن بیابند.
دیه‌گو سوآرز از مدیران کمپانی ال استودیو می‌گوید: «استراتژی جدید ما همکاری با هنرمندان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای تولید مجموعه‌هایی است که هم در داخل اسپانیا و هم در خارج از آن، بتواند تماشاگران زیادی را جذب خود کند. در سال‌های اخیر استقبال از مجموعه‌های اسپانیایی توسط تماشاگران بقیه کشور‌های دنیا خوب و وسیع بوده و این استقبال، باعث رونق مجموعه‌سازی در بین فعالان رسانه‌ای اسپانیا شده است. برای این منظور ما به‌دنبال داستان‌ها و پروژه‌های درست و مناسبی هستیم که بتواند مورد توجه تماشاگران سختگیر قرار گیرد. این روز‌ها که فعالیت‌های مجموعه سازی در بسیاری از کشور‌های دنیا رونق فراوانی گرفته و همه به‌دنبال جذب تماشاگران بین‌المللی بیشتر و وسیع‌تری هستند، کار ما هم سخت‌تر شده و باید با ساخت مجموعه‌هایی با کیفیت بالا تلاش کنیم جایگاه خودمان را در این رقابت سنگین کسب و حفظ کنیم.»
رسانه‌های گروهی اروپایی می‌نویسند، مجموعه سازان اسپانیایی در چند سال اخیر توانسته‌اند تماشاگران جهانی بسیار خوبی برای تولیدات شان پیدا کنند. تازه‌ترین این مجموعه‌ها اکشن دلهره‌آور و تعلیقی «سرقت پول» است که با جذب میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان، صاحب نسخه‌های خارجی زبان زیادی شد. / اسکرین اینترنشنال

روزنامه جام جم 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا