بورس قرمزپوش شد/سقوط ۵۰ هزار واحدی شاخص

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز دوشنبه ۸ شهریور با افت ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحدی به یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۹۷ واحد رسید. شاخص هم وزن کاهش ۱۳ هزار و ۱۴۱ واحدی داشت و در عدد ۴۵۴ هزار و ۳۶۹ واحد ایستاد.

امروز نزدیک ۹۷۲ فقره معامله به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان ثبت شد، ارزش کل بازار بیش از ۶.۱ هزار هزار میلیارد تومان است.

نماد شبندر تنها نماد اثرگذار در رشد شاخص با تأثیرگذاری ۶۵۰۰ واحدی بود. سایر نمادها شامل فارس، فولاد و فملی در افت شاخص تأثیر مهمی داشتند.

شاخص فرابورس ۶۹۲ واحد کاهش یافت و به جایگاه ۲۲ هزار و ۱۱۱ واحدی بازگشت.

در میان نمادهای پرتراکنشِ معاملات امروز، تنها شبندر بود که افزایش ارزش سهام داشت؛ اما نمادهای سپید، برکت، فولاد، فملی و شستا با کاهش حدود ۵ درصدی ارزش سهام مواجه شدند.

برترین گروه‌های صنعت در معاملات امروز فرآورده نفتی با ارزش معاملات حدود دو هزار میلیارد تومانی بود در رتبه بعدی فلزات اساسی با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و خودرو با حدود ۸۰۰ میلیارد تومان قرار داشتند.

تنها لکه‌های سبز در تابلوی سراسر سرخ‌پوش امروز معاملات بورس، به برخی نمادهای صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت و نیز اوراق اسناد خزانه اسلامی اختصاص داشت.

صندوق‌های سرمایه گذاری طلا نیز همزمان با کاهش قیمت انس جهانی طلا و نیز کاهش نرخ طلا در بازارهای داخلی با کاهش ارزش واحدهای سرمایه گذاری مواجه شدند و از نمادهای سرخ پوش امروز بازار بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا