“بوشهر” صدرنشین رشد بارش باران در کشور


ایسنا/بوشهر جدول مقایسه‌ای کشوری بارش در مقایسه با بلندمدت، نشان‌دهنده رشد چشمگیر بارش باران از ابتدای سال آبی جاری در بوشهر است.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد که  بارش حاصله از مجموع سامانه‌های بارشی در فصل پاییز سال جاری بیانگر این است که میزان بارندگی استان بوشهر نسبت به بلندمدت مشابه خود، بیشتر شده است.

به گزارش ایسنا، آمارها حاکی از آن است که میانگین بارشی استان بوشهر از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۱) نسبت به بلندمدت، تاکنون به‌میزان ۶۲،۶ میلی‌متر افزوده شده است و با بالاترین میزان اختلاف (افزایش) در مقایسه با سایر استان‌ها، در صدر نمودار قرار دارد.

بوشهر دارنده بیشترین رشد بارش باران در سال آبی جاری در کشور

بیشترین بارش‌ها برای کدام نقاط استان بوشهربود؟

سامانه بارشی اخیر که از روز چهارشنبه هفته گذشته تا اوایل وقت جمعه ادامه داشت، در زمان فعالیت خود توانست میزان بارش بسیارخوبی را برای تمام مناطق مختلف استان به ارمغان بیاورد. در مدت فعالیت این سامانه، گناوه با ۸۷.۹ میلی‌متر، بیشترین میزان بارش در سطح استان را به خود اختصاص داد. میزان بارش ثبت‌شده در سایر شهرستان‌های استان نیز به‌شرح ذیل است: بوشهر ۵۵ میلی‌متر، دیلم ۵۷،۷ میلی‌متر، برازجان ۲۴ میلی‌متر، اهرم ۲۱ میلی‌متر، خورموج ۲۱ میلی‌متر، دیر ۳۰،۵ میلی‌متر، کنگان ۳۹ میلی‌متر، جم ۳۲،۳ میلی‌متر و عسلویه ۲۵ میلی‌متر.

به گزارش ایسنا، میانگین بارش استانی این سامانه که منبع رطوبتی خود را از دریای سرخ تأمین کرده بود، ۳۵،۳ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سامانه بارشی بعدی که از اواخر وقت دوشنبه هفته جاری وارد استان خواهد شد، رطوبت مناسبی را از دریای عرب و سرخ با خود به همراه می‌آورد و تا بامداد چهارشنبه در استان فعال خواهد بود.

اداره کل هواشناسی استان بوشهر طی صدور هشدارهای هواشناسی جوی و دریایی نارنجی، به عموم مردم استان توصیه کرده است که از سفرهای غیرضروری، اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و همچنین ترددهای دریایی، خودداری کنند.

پیش‌بینی وضعیت هواشناسی ۲۴ ساعت پیش رو

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تدریجی سامانه بارشی بر روی دریا و در استان است. پیش بینی می‌شود از امشب با تقویت این سامانه بارشی و تداوم فعالیت آن طی روز سه شنبه وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای در اغلب نقاط استان مورد انتظار است.

محمدرضا انصاری تصریح کرد: در این مدت سواحل استان نیز مواج خواهد بود. همچنین از فردا بتدریج سرعت وزش بادهای شمالی افزاایش خواهد یافت و با تداوم وزش آن تا روز پنجشنبه، ضمن ایجاد تلاطم دریا، دمای هوا نیز در سطح استان کاهش خواهد یافت.

وی آسمان را نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعات بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در برخی نقاط مه آلود اعلام و عنوان کرد:  جهت وزش باد بیشتر جنوب شرقی تا شمال شرقی و از فردا جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت، ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، بتدریج از بعدازظهر ۱۴ تا ۴۸ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا را ۶۰ تا ۱۲۰سانتیمتر، به تدریج از بعدازظهر ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر اعلام و تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۶، مد اول ساعت ۱۰:۲۸، جزر دوم ساعت ۱۴:۰۳ و مد دوم ساعت ۲۱:۱۶ خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا