بیانیه آیت الله اعرافی: دولت فرانسه عذرخواهی کند و‌گرنه ‌آماده عکس‌العمل قاطع ‌باشد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حوزه‌های علمیه حرکت ضد‌انسانی، ضد‌ایمانی، نفرت‌پراکنانه، خشونت‌طلبانه و بغض‌آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی و با صدایی بلند و فریادی روشنگرانه آن محکوم می‌کند.

آیت ‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه‌ای اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت رهبر معظم انقلاب را شدیدا محکوم کرد‌ و از تمامی دولت‌های اسلامی، دولت‌های مستقل و آزاده، قوه مجریه و دستگاه قضایی، وزارت خارجه و سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران خواست همه توان خود را برای برخورد با این اقدام ناپسند و پیشگیری از وقوع مجدد چنین جنایاتی به کار گیرند.

متن این بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه به این شرح است: مجله ای وقیح که توهین و گستاخی به پاک‌ترین باورهای میلیون ها انسان را رویه عادی شده خود قرار داده و دامن هنر را به بی حرمتی ها آلوده است باری دیگر به هجمه‌ای شیطانی ‌علیه ارزش های انسانی و الهی، نام مبارک حضرت حق تعالی (تبارک اسمه و جل جلاله) و رمز مرجعیت شیعه و شخصیت عظیم‌الشأن رهبری معظم (دام ظله) اقدام کرده است. بی‌گمان این طرح ابلیس حلقه ای از نقشه شوم دین زدایی و یورش به بنیان های هویت توحیدی و اسلامی و جنگ ترکیبی و حرمت شکنی ارزش‌های انسانی و الهی و اسلامی و انقلابی است که پاسخی درخور می طلبد.

حوزه های علمیه ایران و جهان این حرکت ضد انسانی، ضد ایمانی، نفرت پراکنانه، خشونت طلبانه و بغض آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی کرده، با صدایی بلند و فریادی روشن گرانه محکوم و نکاتی را اعلام می دارد:

۱٫ استهزاء، بی‌شرمی و چنگ‌انداختن بر چهره درخشان انقلاب اسلامی و رهبر فرهیخته آن نشان از بغض پنهان و آشکار قدرت‌های استعماری و شکست مفتضحانه آنها در جنایت‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های سالیان متمادی دارد و آزادگان عالم آنها را واکنشی رذیلانه می‌دانند که از سر استیصال و ناتوانی در مقابله با امواج فزاینده و عظمت انقلاب اسلامی بدان تشبّث می‌شود.

زورمداران و مستکبران عالم بدانند که این حرمت‌شکنی‌ها، نتیجه‌ای جز رسوایی و نکبت و بی‌آبرویی برای آنها به همراه نخواهد داشت. اراده الهی بر اتمام نور و حقانیت اسلام ناب مستقر است و خداوند متعال با همه جنود زمینی و آسمانی این اراده را محقق خواهد کرد. یریدون لیطفئووا نورالله بافواههم والله متمّ نوره و لو کره الکافرون؛ هوالذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله ولو کره المشرکون (صف ۸ و ۹)

۲٫ ضمن تأیید آزادی های مشروع، از مجامع بین‌المللی امید می رود جسارت و هتک حرمت ادیان الهی و مقدسات و توهین به نمادهای دینی و میراث معنوی ملت ها را به دلیل نفرت پراکنی و کینه گستری ممنوع و محکوم و نیز از نهادهای دینی و رهبران ادیان انتظار می‌رود در برابر این حرکت وقیحانه و تروریسم فرهنگی موضعی صریح اتخاذ نمایند.

۳٫ حرکت زنجیره ای برخی از نشریات مبتذل در سال های اخیر در پاره‌ای از کشور ها بویژه فرانسه نشان دهنده سیاستی پنهان در مبارزه آشکار با اسلام و امت اسلامی و عمدتا برای انحراف افکار عمومی از خشونت های سیستمی و تبعیض گسترده حقوق بشر در آن کشورها است، حرکتی که از توهین به پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و قرآن کریم آغاز و به جسارت به مقام شامخ مرجعیت و آزار مسلمانان و منع حجاب رسیده و اوج زشتی و پلشتی و رذالت آن را در این حادثه دردناک شاهدیم، لازم است مجامع غربی و دولت های اروپایی به افکار عمومی جهان اسلام پاسخگو باشند و اقدامات بازدارنده انجام‌ دهند، دولت فرانسه نیز می باید از کینه‌توزی های پیوسته خود دست بردارد و این ناهنجاری‌های ارزش ستیزانه و رفتارهای غیر قابل پذیرش و بر خلاف عرف و ارزش های انسانی و بین‌المللی خود را جبران و عذرخواهی کند و‌گرنه باید آماده عکس‌العمل قاطع ملت های مسلمان باشد.

۴٫ مقام مرجعیت و نهاد عالمان دین برآمده از تاریخی بزرگ و سرشار از دانش و معرفت و فضیلت و کانون عشق و ارادت به ارزش‌های اخلاقی و معنوی و سلسله جنبان نهضت ها و جنبش‌ها و انقلاب‌های آزادی‌بخش از استبداد و استعمار و دفاع از حقوق مظلومان و نجات امت‌های ستمدیده و آزاده و استقلال کشورهای به استثمار کشیده شده ‌و طبیعی است که استثمارگران و کشورهای دارای پیشینه استعمارگری و تجاوز پیشگی از آن کینه در دل داشته باشند؛ اما رعایت حداقل آزادگی و شرم و حیا ضرورتی قاطع دارد و بدون تردید حرمت‌شکنی و قداست‌زدایی اخیر نسبت به نهاد دین و شخصیتی عالیقدر که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از او پیروی می کنند و به او عشق و ارادت می‌ورزند، بر‌خلاف هنجارهای پذیرفته شده اخلاقی و انسانی بوده و نقض قوانین و عرف بین المللی به شمار می‌آید و برای آزادی‌خواهان و مسلمانان و ملت بزرگ ایران غیر‌قابل تحمل است.

۵٫ این سبکسری‌ها و بی‌شرمی‌ها که پرده از خوی استبدادی و حرمت‌شکنانه و قبیح دولت های استثماری برداشته است، نه تنها امت اسلام و محور مقاومت و ملت شریف ایران و آزادگان عالم را از ادامه مسیر پر افتخار مبارزه با ستم و فساد و استکبار باز نمی‌دارد، بلکه آنان را در عزم انقلابی خود استوارتر می سازد.

۶٫ بی گمان مردم و جوانان مسلمان در سراسر گیتی با شجاعت و هوشیاری از همه ظرفیت های قانونی، قدرت های ملی و مردمی و سرمایه های اجتماعی برای تحت تعقیب قرار دادن و مجازات مجرمان و آمران این بی شرمی بهره برده و احساسات پاک و انزجار خود را نسبت به این هجوم شیطانی نشان خواهند داد و آن را محکوم خواهند کرد و مطالبات خود را فریاد خواهند زد.

۷٫ در پایان از تمامی دولت های اسلامی، دولت های مستقل و آزاده، قوه مجریه و دستگاه قضایی، وزارت خارجه و سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود همه توان خود را برای برخورد با این اقدام ناپسند و پیشگیری از وقوع مجدد چنین جنایاتی بکار گیرند و این پرونده را پیگیری و نتایج آن به محضر ملت عظیم الشان و همه آزادگان سراسر جهان گزارش نمایند. وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ (و آنها که ستم کردند به زودی خواهند دانست که بازگشتشان به کجاست!)



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا