بیانیه ده کشور اروپایی در توقف فوری شهرک‌سازی در کرانه باختری – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، ده کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک ضد شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی خواستار توقف روند اخراج فلسطینیان کرانه باختری و پایان دادن به تخریب خانه‌ها و دارایی‌های فلسطینیان شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه جمعه به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کرانه باختری و نوار غزه به همراه نمایندگان ده کشور اروپایی خواستار توقف تخریب و مصادره اراضی فلسطینیان و کارشکنی «اسرائیل» در ارسال کمک‌های بشردوستانه سازمان‌های بین‌المللی به کرانه باختری شدند.

بر پایه این گزارش، هیئت‌های نمایندگی اتحادیه اروپا در قدس از جمله بلژیک، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، انگلیس، دانمارک، آلمان و ایرلند در بیانیه‌ای مشترک از مقامات رژیم صهیونیستی خواستند که روند خشونت و اقدامات نفرت‌انگیز علیه فلسطینیان و ادامه شهرک سازی غیرقانونی متوقف شود.

این بیانیه مشترک از رژیم صهیونیستی درخواست کرد که این رژیم بایستی مبلغ ۱.۲۹ میلیون یورو بابت خسارت‌ها و مصادره‌های غیرقانونی که این رژیم به دارایی‌ها و ساختمان‌هایی نهادهای بین‌المللی در سال ۲۰۱۵ در اراضی اشغالی وارد کرده، خسارت پرداخت کند.

گفتنی است خط مشی کلان کابینه راست‌گرای تندرو بنیامین نتانیاهو همواره بر پایه اتخاذ سیاست‌های افراطی در تداوم شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و تخریب دارایی‌های فلسطینیان در کرانه باختری و قدس شرقی دایر بوده و اتحادیه اروپا همواره اقدامات ضد انسانی این رژیم علیه فلسطینیان را محکوم کرده است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا