بیش از ۶ میلیون تن کالا در بوشهر تخلیه و بارگیری شد


ایسنا/بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته در مجموع ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال ماقبل آن سه درصد رشد نشان می‌دهد.

محمد شکیبی نسب چهارشنبه ۱۰ خرداد  در نشست تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بندر بوشهر با حضور عادل دریس مدیرکل امور بندری، علیرضا آذرپاد رئیس اداره امور بندری و خسرو سرایی مدیر ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‎های سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در مدت یاد شده حمل و نقل کانتینری نیز با رشد ۵۱ درصدی، در سال ۱۴۰۱ به ۶۳ هزار تی.ای.یو افزایش پیدا کرد.

وی بیان کرد: شمار سوانح در عملیات بندری بوشهر هفت مورد بود که با مدیریت و نظارت خوب انجام شده در سال ۱۴۰۱ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بندر ناایمن هیچگاه محل مراجعه شرکت‌های کشتیرانی و صاحبان کالا نخواهد بود بر همین اساس رعایت اصول مرتبط با ایمنی همواره اولویتی راهبردی برای بنادر استان بوشهر به شمار می‌رود.

شکیبی نسب ادامه داد: در بخش حمل، نگهداری، تخلیه و بارگیری و اطفا حریق کالاهای خطرناک اطلاعات جامع و کاملی در بندر بوشهر جمع آوری شده که به افزایش ایمنی فعالیت‌ها کمکی شایان می‌کند.

وی گفت: در صورت رعایت نشدن ایمنی لازم در حوزه کالاهای خطرناک خسارت‌های جبران ناپذیری به نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات وارد می‌کند در همین راستا بندر بوشهر نشست تخصصی حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک را برگزار کرده تا بتواند موانع و مسائل مانع افزایش ایمنی در این حوزه به حداقل ممکن کاهش دهد.

شکیبی نسب عنوان کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی فرصتی مغتنم است تا نسبت به افزایش سطح دانش و آگاهی کارکنان فعال در بخش کالاهای به نحو مطلوبی افزایش یابد.

وی افزود: بندر بوشهر به عنوان یکی از بنادر فعال در تخلیه مشتقات نفتی و بویژه بنزین استان‌های همجوار همواره سعی کرده تا ایمنی در فعالیت های این چنینی در بالاترین سطح ممکن باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا