بیمارستان 96 تختخوابی سپاه در اهواز افتتاح شد

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم؛ آیین افتتاحیه بیمارستان 96 تختخوابی آیت الله طالقانی اهواز با حضور سردار سرتیپ پاسدار نوری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار روح الله نوری جانشین نیروی زمینی سپاه ،سردار سرتیپ پاسدار احمد خادم سید الشهداء ، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد اخوان معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه ، استاندار خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از فرماندهان و مسئولین این نیرو برگزار شد .

سردار اخوان در این مراسم با اشاره به اهمیت مقابله با کرونا در مجموعه سپاه عنوان کرد : مجموعه نیروی زمینی سپاه از ابتدای شروع کرونا تمام ظرفیت های خود را بسیج کرد تا هیچ بیماری به خاطر تخت بیمارستانی سرگردان نشود. 

وی افزود : تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه و اخلاص راه برون رفت از مشکلات کشور است. ما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری 22 بیمارستان را در سراسر کشور فعال کردیم. 

وی با تشریح اقدامات معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد : پس از شیوع ویروس کرونا قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نیروی زمینی سپاه تشکیل و 800 تخت بیمارستانی برای مقابله با کرونا در نیروی زمینی سپاه در نظر گرفته شد. 

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه تاکید کرد : با افتتاح بیمارستان شهید طالقانی 650 تخت بیمارستانی به طور کامل عملیاتی شده و 150 تخت بیمارستانی نیز هفته آینده به بهره برداری می رسد. نیروی زمینی سپاه و معاونت بهداری نزسا با اختصاص این تعداد تخت بیمارستانی رکورد ایجاد زیر ساخت های پذیرش بیماران کرونایی را شکسته است و این چیزی جز روحیه جهادی و انقلابی نیست. 

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه زیرساخت های نیروی زمینی در غرب آسیا بی نظیر است ؛ گفت : سی تی اسکن سیار نیروی زمینی اولین سی تی اسکن سیار در کل کشور است که مدت هاست فعال سازی و عملیاتی شده است. در اردبیل و کرمان هر کدام 64 تخت ، در خوزستان 100 تخت و در نیشابور و مشهد و سایر شهرها نیز صدها تخت بیمارستانی فعال شده است. 

سردار اخوان با تاکید بر اینکه ملت عزیز ایران شایسته بهترین خدمات هستند گفت : با توکل و اخلاص می توان از مشکلات عبور کرد . 

وی با تاکید بر اینکه نیروی زمینی 300 تیم پزشکی را برای خدمت رسانی به نقاط مختلف اعزام کرده گفت : باز هم اگر نیاز باشد تیم های بیشتری برای مقابله با کرونا اعزام خواهیم کرد . 

معاون بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه اضافه کرد : تمام ظرفیت های پزشکی در نیروی زمینی سپاه در اختیار نظام سلامت بوده است. 15 هزار نفر در قالب 5 هزار و 500 نفر در بیمارستان های سیار و 9 هزار و 500 نفر در بیمارستان های ثابت مستقر کردیم و در نظر داریم تیم های بیشتری را ساماندهی کنیم . 

وی اضافه کرد : به برکت خون شهدا و شهدای مدافع سلامت با قدرت از ویروس کرونا عبور خواهیم کرد .

در ادامه این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی  استان خوزستان با تاکید بر نقش نیروی زمینی سپاه در مقابله با کرونا عنوان کرد : سردار اخوان به صورت شبانه روزی در استان خوزستان مشغول خدمت رسانی هستند . 

وی افزود : در هفته های اخیر جلساتی برای مقابله با ویروس کرونا بین دانشگاه علوم پزشکی و بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه برگزار شد و در این زمینه تدابیری به صورت یکپارچه برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شد . در این زمینه سپاه پرستار ، سی تی اسکن سیار و اکسیژن ساز و … را فراهم کرده و هلال احمر و دانشگاه نیز  دیگر تجهیزات را فراهم کردند که این بسیار ارزشمند است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه اولین مدل اتوبوسی واکسیناسیون سیار با فعالیت سپاه و بسیج آغاز شده ؛ گفت : فعالیت بیمارستان شهید طالقانی نیز برای مقابله با کرونا به سرعت آغاز می شود. 

وی با بیان اینکه بیمارستان شهید بقایی نیروی زمینی سپاه خدمات گسترده ای در زمینه مقابله با کرونا داشته تاکید کرد : 7 تخت بیمارستاتی بیمارستان شهید بقایی نیز برای مقابله با کرونا اختصاص یافته ؛ چرا که عمده فعالیت این بیمارستان در زمینه مقابله با سرطان است. کیفیت خدمت رسانی در بیمارستان شهید بقایی بسیار بالاست و این بیمارستان یکی از بهترین و زیباترین بیمارستان های سطح استان است.

در ادامه مراسم دشتکی استاندار خوزستان با بیان اینکه سپاه پاسداران بازوی توانمند جمهوری اسلامی در عرصه های سازندگی و خدمت رسانی است ؛ گفت : سپاه یار و یاور نظام و در خط مقدم خدمت رسانی هستند . 

وی افزود : سپاه در زمینه تامین تخت های بیمارستانی کمک کرده و امیدواریم بیمارستان شفا نیز با کمک سپاه آماده شود . از سردار نوری و مجموعه نیروی زمینی نیز می خواهیم برای کمک به بیمارستان های شهر آبادان نیز کمک و یاری رسانی کنند . 

دشتکی با بیان اینکه خوزستان یکی از استان های مهم اقتصادی و تجاری کشور است ؛ اضافه کرد : واکسیناسیون و افزایش تعداد تخت های بیمارستانی از اولویت های مهم درمانی این استان است. استان خوزستان محل حضور آحاد ملت ایران است و باید طرح شهید سلیمانی نیز به صورت ویژه در این طرح در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا