تازه‌هایی از فردوس کاویانی و اکران سه فیلم سینمایی



اکران سه فیلم سینمایی «مصلحت»، «کت چرمی» و «معجزه عشق»، شرح حال فردوس کاویانی، مروری بر تاریخچه برندگان جشنواره کن از دهه ۵۰، نمایش هادی مرزبان در انتظار مجوز، اعلام زمان برگزاری جشنواره آیینی سنتی، مروری بر کنسرت‌های پیش‌رو و اجرای «پازل»، «چارتار» و «لیان»، بدرقه محمدمهدی هراتی به خانه ابدی‌اش و معرفی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گزیده‌ای از اخبار فرهنگی هنر روز یکشنبه بود.

به گزارش ایسنا، در جلسه روز یکشنبه (هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲) شورای صنفی نمایش که در خانه سینما تشکیل شد، درخواست‌های جدید برای اکران‌ها بررسی شد و قرارداد سه فیلم به تصویب رسید. بر این اساس فیلم‌های سینمایی «مصلحت»، «کت چرمی» و «معجزه عشق» راهی اکران می‌شوند.

اکران «مصلحت» در دانشگاه‌ها

با نزدیک‌شدن به آغاز اکران سراسری فیلم سینمایی «مصلحت» در سینماهای سراسر کشور، اکران دانشگاهی این فیلم از دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران آغاز می‌شود. قرار است در نخستین قدم با حضور دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در روز یکشنبه ۷ خردادماه در دانشگاه صنعتی‌شریف، دوشنبه ۸ خرداد در دانشگاه امیرکبیر و سه‌شنبه ۹ خرداد ماه در دانشگاه تهران نمایش داده شود.

حال بازیگر «آژانس دوستی» و «همسران» چطور است؟

دختر  فردوس کاویانی نیز عکسی از پدرش در فپای مجازی منتشر کرد و  از وضعیت نسبتا خوب جسمی او خبر داد. بازیگر به‌یادماندنی سریال‌های تلویزیونی که مدت‌ها پیش به واسطه بیماری و چهره رنجورش بسیاری از دوستداران و اهالی هنر را با شوک مواجه کرده بود، این روزها به گفته دخترش شرایط نسبتا خوبی دارد.

تاریخچه برندگان جشنواره کن از دهه ۵۰

هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن در حالی به کار خود پایان داد که با درخشش چهره‌های آسیایی و اعطای سومین جایزه نخل طلای تاریخ جشنواره به یک سینماگر زن همراه بود. با پایان یافتن این رویداد جهانی، بر برندگان نخل طلای جشنواره کن از سال ۱۹۵۵ تا ۲۰۲۳ مروری داشتیم. 

شمس و مولانا منتظر دریافت مجوز هستند

گفت‌وگویی هم با هادی مرزبان داشتیم که درباره تازه‌ترین وضعیت اجرای نمایش تازه‌اش «نوبت دیوانگی» توضیح داد و گفت: بازیگران این نمایش را انتخاب کرده ولی منتظر مجوز شورای نظارت و ارزشیابی است.

نمایش «نوبت دیوانگی» که متن آن نوشته پرویز زاهدی است، روایتگر ‌ماجرای دیدار شمس و مولاناست و البته در این نمایش قصه عشق کیمیا، نادختری مولانا و شمس نیز پررنگ است.

اعلام زمان برگزاری جشنواره آیینی سنتی

در ادامه اعلام شد که بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی از ششم تا یازدهم مهرماه ۱۴۰۲ در بخش های مختلف نمایشی (رقابتی و غیر رقابتی )و پژوهشی میزبان علاقه مندان به گونه های متعدد نمایش های آیینی و سنتی خواهد بود.

آمار تعداد بسته‌های رسیده از نمایشگاه کتاب

قائم‌مقام و سخنگوی سی وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از توزیع ۶۰۷ هزار بسته کتاب در بین خریداران این دوره از نمایشگاه خبر داد. 

یادبودی برای محمود دعایی 

همچنین اعلام شد که مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد درگذشت زنده‌یاد حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، نماینده ولی فقیه و سرپرست پیشین مؤسسه اطلاعات، سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲، از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۷ روز در محل سالن زنده‌یاد سید محمود دعایی (سالن همایش‌ها) مؤسسه اطلاعات برگزار می‌شود.

پرواز همای با موسی و شبان روی صحنه

افزون بر این‌ها مطلع شدیم که «پرواز همای» دوازده سال پس از اجرای اُپرت «موسی و شبان» در سالن والت دیزنی لس‌آنجلس، این اثر را در تور کنسرت‌هایش در ایران روی صحنه خواهد برد. «پرواز همای» اجرای اثر جدید خود را از شهر رشت آغاز خواهد کرد و از دهم خرداد در تالار مرکزی رشت روی صحنه خواهد رفت. 

این در حالی بود که تک آهنگ «سیستان» عنوان یکی از تازه‌ترین قطعات منتشرشده به خوانندگی محمد معتمدی است که در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

«پازل»، «چارتار» و «لیان» روی صحنه می‌روند

و این‌که در روزهای بهاری پیش‌رو، خوانندگان و بندهای مختلفی که عمدتا در ژانرهای عامه‌پسند فعالیت می‌کنند، در سالن‌های مختلف تهران همچون گذشته به روی صحنه خواهند رفت. «پازل»، «چارتار» و «لیان» از جمله گروه‌هایی هستند که روی صحنه می‌روند.

نگاه یک کارشناس به آثار مخرب بازدیدهای پرشمار

در ادامه، یک کارشناس گردشگری و برنامه و بودجه درباره آثار مخرب بازدیدهای پرشمار و ازدحام جمعیت در بناها و محوطه‌های تاریخی هشدار جدی داد و پیش از آن‌که علاج واقعه دیر شود و به اعتبار و خوش‌نامی بناهای جهانی ایران خدشه وارد شود، چند راهکار پیشنهاد کرد.

حریم یک اثر تاریخی کوچک شد

در این بین، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی از بازنگری و اصلاح حریم «باغ و عمارت رحیم‌آباد» به ایسنا خبر داد. 

مهاجمان به «رقصنده کوچک چهارده ساله» دستگیر شدند

همچنین دو فعال محیط زیست که به محفظه مجسمه «ادگار دگا» رنگ پاشیده بودند دستگیر و با اتهامات فدرال مواجه شده‌اند. «رقصنده کوچک»، تنها مجسمه اثر «دگا»‌ محسوب می‌شود که این هنرمند در دوران حیاتش برای عموم مردم به نمایش گذاشت. «دگا» در سال ۱۸۸۱ در جریان نمایشگاهی در پاریس از این مجسمه رونمایی کرد.

بدرقه محمدمهدی هراتی به خانه ابدی‌اش

روز یکشنبه همچنین مراسم تشییع پیکر محمدمهدی هراتی، استاد هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در محل رواق هنر فرهنگستان هنر برگزار شد. این استاد هنرهای سنتی و صنایع دستی در سن ۸۱ سالگی درگذشته است. 

معرفی دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر 

همچنین حجت‌الاسلام محمد حسین طاهری آکردی با حکم حجت‌الاسلام کاظم صدیقی به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور منصوب شد.

در نهایت این‌که، مقام‌های مصر از کارگاه‌های باستانی مومیایی کردن انسان و حیوان و مقبره‌های چندهزارساله رونمایی کردند و «ریانه برناوی»، فضانورد عربستانی منظره‌ای شگفت‌انگیز از کعبه و شهر مکه را از ایستگاه فضایی بین‌المللی به اشتراک گذاشت.

پیشنهادهایی برای خواندن:

کتاب در لالایی و افسانه تا چیستان

سلبریتی‌های حاشیه‌ساز!

چرا انیماتورهای ایرانی جذب شرکت‌های خارجی می‌شوند؟

تنها عکس باقیمانده از «ون‌گوگ» در بزرگسالی

دایناسورهای عظیم روی زمین نقاشی شدند + تصاویر

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا