تاکید مقام اسراییلی بر «کمک‌های پشت پرده به اوکراین» با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه



سفیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی ادعای متحدان این رژیم مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، وبگاه اردوپوینت نوشت: ران پروسور، سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان امروز در گفت‌وگویی با روزنامه‌ آلمانی  Berliner Morgenpost با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ آن علیه اوکراین،‌ درباره همکاری‌های رژیم‌اش با کی‌یف گفت: همان طور که می‌دانید، ارتش اسراییل، مرتبا مانع عرضه تسلیحات از سوی ایران به سوریه و لبنان می‌شود. این شامل پهپادها و موشک‌های ایرانی هم می‌شود که روسیه از آن‌ها در اوکراین استفاده می‌کند.

پروسور افزود: ما[به اوکراین] کمک می‌کنیم اما در پشت پرده و در حدی بسیار بیشتر از چیزی که معلوم است.

سفیر رژیم اسراییل در حالی این ادعا را  مطرح کرده است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در نشست خبری اخیرش در این باره اظهارکرد: چندی پیش گفت‌وگوهایی بین دو هیات ایرانی و اوکراینی در ارتباط با ادعاهای مطرح شده و اثبات نشده علیه جمهوری اسلامی ایران در بحث پهپادها با کمک یک دولت دوست در یک کشور ثالث برگزار شد و در ترکیب هیات دو کشور اعضای فنی و تخصصی دو طرف حضور داشتند و شواهد و ادعاهای مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هیات جمهوری اسلامی ایران توضیحات لازم در ارتباط با نکاتی که در آن جلسه از سوی هیات اوکراینی مطرح شده ارائه داد و در این زمینه هیچ گونه شواهد و مدارکی اثبات کننده از سوی طرف اوکراینی و طرف‌های دیگر که چنین اتهاماتی را متوجه ایران کرده‌اند ارائه و مطرح نشده است.
کنعانی افزود: در همین چارچوب قرار شد که هیات‌ها به کشورهای خود بازگردند تا در صورت لزوم گفت‌وگوها ادامه پیدا کند.
او با اشاره به تلاش برخی از کشورها با توسل به بهانه‌های واهی برای مسئول قلمداد کردن ایران در جنگ اوکراین اظهار کرد: بیان این اتهامات در استمرار رفتارهای سیاسی غلط آنها مبتنی بر اعمال فشار سیاسی به ایران انجام می‌شود. ایران بارها این اتهامات را رد کرده است و بر مواضع اصولی خود در ارتباط با این بحران تاکید می‌کند.
کنعانی خاطرنشان کرد: ایران یک طرف جنگ نیست و قویا معتقد است که راه حل این جنگ و بحران سیاسی است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا