تاکید وحیدی به وزرا و استانداران بر ضرورت تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با ورود کرونای لامبدا

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، بابک دین‌پرست دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به ابلاغیه وزیر کشور به استانداران سراسر کشور در خصوص شیوع روز افزون سویه کرونای لامبدا در تعدادی از کشورهای جهان و احتمال وجود سویه موصوف در کشورهای همسایه و نیز امکان انتقال آن به داخل کشور، تصریح کرد: دکتر وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا تاکید بر بکارگیری تمهیدات لازم از سوی استان‌های مرزی و دستگاه‌های ذیربط، در راستای پیشگیری از ورود سویه مذکور از کشورهای مبداء جهش و یا دیگر کشورهایی که شیوع این نوع از ویروس در آنها مشاهده و گزارش شده است، صورت پذیرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به تاکیدات وزیر کشور نسبت به ورود ویروس کرونا (سویه لامبدا) به کشور، گفت: پیش بینی تمهیدات مراقبتی، کنترلی و پیشگیرانه، آمادگی‌های لازم در راستای تشدید کنترل‌های مرزی در مبادی قانونی (فرودگاه‌ها، پایانه‌ها، بنادر، مناطق آزاد، بازارچه‌های مشترک مرزی) و همچنین در مرزهای زمینی و دریایی کشورمان با کشورهای همسایه، اتخاذ شود.

دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا همچنین از دستور وزیر کشور به استانداری‌های سراسر کشور، گفت: حداکثر ظرف مدت 24  ساعت آینده، نسبت به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان، با حضور اعضای ستادهای مدیریت بیماری کرونای شهرستان‌های مرزی (بصورت ارتباط تصویری)، اقدام و تصمیمات لازم درخصوص اجرایی‌شدن محورهای مورد اشاره اتخاذ شود.

دین پرست افزود: تشدید کنترل‌های مرزی با هدف جلوگیری از ترددهای غیرمجاز، نظارت دقیق و مستمر در جهت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مصوب و ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پیرامون تردد مسافرین، زائرین، رانندگان ترانزیت، ملوانان، اتباع و مهاجرین خارجی و سایر ترددکنندگان از مبادی مرزی؛ (اعم از مرزهای زمینی،هوایی،ریلی ودریایی) و پیش‌بینی‌های لازم در جهت انجام تست کرونا از مسافرین در مبادی مرزی و در بدو ورود، قرنطینه افراد مشکوک در نقطه صفر مرزی از مواردی هستند که باید اجرا شوند.

در رونوشت ابلاغیه صادره برای ستادکل نیروهای مسلح آمده است، در راستای اتخاذ تمهیدات مناسب از سوی نیروهای مسلح مستقر در مرزهای جمهوری اسلامی ایران (اعم از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی)، به‌منظور تقویت کنترل‌های مرزی در مبادی قانونی و هم‌چنین مقابله جدی با تردد عابرین غیرمجاز دستورات لازم صورت گیرد.

همچنین در رونوشت ابلاغیه صادره خطاب به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمده است: درخصوص تعیین و ابلاغ مصادیق محدودیت‌های موردنظر، به منظور پیشگیری از ورود سویه کرونای لامبدا به داخل کشور، در اجرای بند(6) مصوبات چهل و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخ 3-8-1399 و صدور و ابلاغ دستورالعمل‌های متناسب، بعنوان دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور (با اولویت استان‌های مرزی) و دیگر دستگاه‌های ذی‌مدخل، در راستای نظارت دقیق براجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در مبادی مرزی ( اعم از زمینی هوایی، ریلی و دریایی) دستورات لازم صادر و نتیجه اعلام شود.

در ادامه خطاب به وزارت راه و شهرسازی و رئیس کمیته حمل ونقل ستاد ملی مدیریت کرونا، آمده است:  به‌منظور نظارت سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به آن وزارت، بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در تمامی مبادی ورودی وخروجی کشور (اعم از هوایی، دریایی، ریلی و زمینی)، فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و ایستگاه‌های ریلی، جهت مقابله جدی با ورود سویه کرونای لامبدا، به داخل کشور دستورات لازم صورت گیرد.

در رونوشت این ابلاغیه خطاب به وزارت اموراقتصادی و دارایی آمده است: به منظور الزام سازمان‌های وابسته به آن وزارت، از جمله گمرکات و مناطق آزاد و ویژه تجاری سراسر کشور، به‌منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مبادی ورودی و خروجی کشور (اعم از مرزهای هوایی، دریایی،ریلی و زمینی)، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مرزی مناطق آزاد و ویژه تجاری،جهت مقابله جدی با ورود سویه کرونای لامبدا به داخل کشور دستورات لازم صادر شود.

همچنین خطاب به  وزارت امورخارجه، آمده است: صدور ابلاغیه لازم به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران، در کشورهای جهان و سازمان بین المللی مرتبط با موضوع، به‌منظور رصد آخرین وضعیت شیوع سویه کرونای لامبدا در کشورهای متوقف فیه و اعلام مراتب به وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی.

در رونوشت ابلاغیه خطاب به وزارت میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی، آمده است: به‌منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در راستای اجرای ماموریت‌های مرتبط با آن وزارت و اعلام نتیجه صورت گیرد.

همچنین خطاب به  وزارت ورزش و جوانان، آمده است:  صدور ابلاغیه‌های لازم به روسای فدراسیون‌های ورزشی،کمیته ملی المپیک و…، به‌منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در زمان حضور ورزشکاران کشورمان در مسابقات جهانی و بین المللی، پارالمپیک و…، بالاخص در کشورهای مبداء جهش و شیوع سویه کرونای لامبدا و همچنین برگزاری مسابقات بین المللی و جهانی، در داخل کشور و اعلام نتیجه.

در رونوشت ابلاغیه خطاب به فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آمده است به‌منظور تشدید کنترل‌های مرزی در مبادی ورودی و خروجی کشور(اعم از مرزهای هوایی، دریایی،ریلی و زمینی) و هم‌چنین جلوگیری از تردد عابرین غیرمجاز؛ جهت مقابله جدی با ورود سویه کرونای لامبدا به داخل کشور و نتیجه اعلام شود.

همچنین خطاب به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، آمده است:  صدور دستور لازم به‌منظور همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در راستای اجرای این ماموریت و اعلام نتیجه به قرارگاه.

در رونوشت ابلاغیه خطاب به سازمان حج و زیارت، آمده است: ،به‌منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در راستای اجرای ماموریت‌های مرتبط با آن سازمان و اعلام نتیجه به قرارگاه.

همچنین خطاب به سازمان مدیریت بحران کشور آمده است: به‌منظور رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، در راستای اجرای ماموریت‌های مرتبط با آن سازمان و اعلام نتیجه به قرارگاه.

و همچنین در رونوشت این ابلاغیه آمده است: سایر استانداران سراسر کشور و مسئولین ستادهای استانی مدیریت بیماری کرونا در راستای تحقق محورهای مورد تاکید در این ابلاغیه اقدام لازم و متناسب را انجام دهند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا