تجدید میثاق عملی از طریق سوق دادن پژوهش‌های دانشگاهی به سمت حل مشکلات جامعه



دانشگاهیان دانشگاه تهران در بیانیه خود به مناسبت تجدید میثاق با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بر سوق دادن پژوهش‌های دانشگاهی به سمت ارائه راهکار جهت حل مسائل و مشکلات جامعه و کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه تهران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با حضور دکتر سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، روسای دانشکدگان، دانشکده‌ها، پردیس‌ها و مراکز و موسسات وابسته، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در حرم مطهر امام خمینی(ره)، برگزار شد.

در پایان این مراسم، بیانیه تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه تهران با آرمان‌های امام راحل(ره)، توسط دکتر احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران قرائت شد.

بیانیه دانشگاهیان دانشگاه تهران به شرح زیر است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در حالی فرا رسیده است که دانشگاه تهران به عنوان یکی از کانون‌های اصلی و بی‌بدیل انقلاب ۵۷، همچنان بر تداوم استکبارستیزی، استقلال‌طلبی و عدالتخواهی استوار است.

ما دانشگاهیان دانشگاه تهران در فراز و نشیب همه این سال‌ها و با اتکا به روحیه خودباوری به عنوان جان‌مایه نهضت حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، بیدار و پایدار در مسیر تحقق آرمان‌های امام و شهدا چنان گام برمی‌داریم که نقش نهاد دانشگاه در آبادی میهن، روز به روز پررنگ‌تر و درخشان‌تر گردد.

امروز که دژخیمان زمان با القاگری‌ها، انگاره‌سازی‌ها و صحنه‌پردازی‌ها می‌کوشند تا ذهن جوان ایرانی را نسبت به آینده ایران و انقلاب مردم مخدوش و سرگردان سازند، وظیفه دانشگاهیان اعم از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان است تا با تبئین سیر تاریخی انقلاب اسلامی ایران و چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی، امید و اعتماد به آینده ایران زمین را زنده نگاه دارند.

تصویر همراهی دانشگاهیان با آرمان‌های امام و رهبری، هنگامی دوباره به صورت پررنگ نمایان شد و بدخواهان ملت را شگفت‌زده کرد، که قاطبه اعضای هیات علمی با بصیرت دانشگاه تهران و همچنین دانشجویان خردورز چنان با فتنه اخیر مواجهه نمودند که نقشه دشمن و بدخواهان که به دنبال به تعطیلی کشاندن دانشگاه و فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بودند، نقش بر آب شد.

ما دانشگاهیان دانشگاه تهران، تجدید میثاق عملی با بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را در سوق دادن پژوهش‌های دانشگاهی به سمت ارائه راهکار جهت حل مسائل و مشکلات جامعه و کشور و تلاش برای کارآمدسازی حکمرانی در نظام اسلامی تحت زعامت و رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دانسته و با حضور در آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره)، پایبندی خود به ارزش‌های والای امام و شهدا را اعلام داشته و آرزو می‌نماییم به عنوان سربازان حضرت روح الله در جبهه جهاد علمی، پیروزمندانه به قله‌های پیشرفت ایران اسلامی دست یابیم.”

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا