تحویل حدود ۵ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان گلستانی


ایسنا/گلستان خواجه مظفری گفت: از ابتدای سال ۸۶ تاکنون، نزدیک به ۵ هزار  واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان گلستانی شده است.

حسینعلی خواجه مظفری امروز سه‌شنبه ۱۳ دی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۵ هزار و ۱۹۴ واحد در قالب ۲۴ شرکت تعاونی مورد هدف بوده که از این تعداد حدود ۴ هزار ۸۶۶ واحد تحویل اعضا شده است.

وی افزود: از ۳۲۸ واحد باقیمانده؛ مقرر شد ۲۵۶ واحد با ورود سرمایه‌گذار به اتمام برسد و ۷۲ واحد نیز در دست ساخت است، این آمار نشان می‌دهد شرکت‌های تعاونی مسکن مهر  عملکرد مناسب و مطلوبی داشتند. 

خواجه مظفری با اشاره به سیاست‌های دولت در بخش مسکن، تأکید کرد: در حال حاضر طرح جهش مسکن  هم با همان سیاست در دست اقدام است  که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، گروه‌های هدف حداقل ۳۰ نفر و حداکثر  ۲۰۰ نفر می‌توانند تعاونی مسکن ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار  داشت: متقاضیان می‌توانند پس از ثبت‌نام با نظارت اداره کل راه  و شهرسازی، هیات مؤسس معرفی کنند و متقاضیان کارگر, بازنشسته و مستمری‌بگیر واجد شرایط  نیز با مراجعه به واحد کارگزینیِ واحد خود و اخذ گواهی اشتغال به کار و با دریافت و در دست داشتن تأییدیه سامانه وزارت راه و شهرسازی، به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها مراجعه و تشکیل تعاونی دهند.

وی شرکت‌های تعاونی را مردمی‌ترین بخش اقتصاد دانست و گفت: تعاون نقش بسیار موثری در جلب مشارکت اقتصادی به‌ویژه در بین بانوان ایفا می‌کند و تعاونی‌ها از طریق تقویت فرهنگ مشارکت‌های مردمی ، ساماندهی و جلب مشارکت اقتصادی آحاد جامعه، امکان تجمیع سرمایه‌های پراکنده و خرد و ایجاد اشتغال پایدار، فرصت مناسبی برای مشارکت اقتصادی و اجتماعی زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار فراهم می‌آورند.

خواجه مظفری با اشاره به فرصت‌های پیش‌آمده  برای تعاونی‌های بانوان و زنان سرپرست خانوار، گفت: اخذ مجوز صدور ضمانت‌نامه تا ۵۰۰ میلیون تومان برای تعاونی‌های زنان از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در قبال چک و سفته، انعقاد قرارداد پرداخت تسهیلات در راستای توانمندسازی تعاونی‌های بانوان، جوانان و دانش‌بنیان با بانک قرض‌الحسنه رسالت، برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی در راستای توانمندسازی و توسعه اشتغال تعاونی‌های بانوان و اولویت‌دهی به تعاونی‌های بانوان در پرداخت کمک بلاعوض جهت ثبت یا توسعه تعاونی از جمله اقدامات این اداره کل در بخش حمایت از تعاونی‌ها به‌ویژه برای بانوان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد : هم‌اکنون بستر لازم برای جهش بخش تعاون با محوریت زنان مهیا شده تا بتوانند مانند سایر بخش‌های اقتصادی به فعالیت بپردازند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا