تخفیف ۲۵ درصدی شهریه برای دانشجویان دختر افغان در نظر گرفته‌ایم


رئیس دانشگاه پیام‌نور درباره شرایط تحصیل دانشجویان دختر افغان در این دانشگاه گفت: بسترهای لازم در ارتباط با این موضوع را فراهم کرده‌ایم. دراین راستا مرکز امور بین‌الملل دانشگاه پیام‌نور، نحوه ثبت‌نام و فرایند انتخاب واحد این دانشجویان را بررسی کرده و نتیجه نهایی در ارتباط با این موضوع به زودی اعلام می‌کند.

دکتر ابراهیم تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جذب دانشجویان دختر افغان در دانشگاه پیام‌نور گفت: پس از اینکه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها اعلام شود که دانشجویان دختر افغانستانی می‌توانند به صورت مجازی در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل شوند، دانشگاه پیام‌نور درباره جذب این گروه اعلام آمادگی کرد و عنوان کردیم که می‌توانیم دانشجویان افغان را به صورت حضوری و غیرحضوری پذیرش کنیم؛ به این صورت که آن دسته از اتباع افغانستانی که در ایران حضور دارند را به صورت حضوری پذیرش کنیم و شرایط پذیرش دانشجویان دختر افغان به صورت مجازی را نیز فراهم کنیم و بسترهای لازم این موضوع را پیش‌بینی کرده‌ایم. 

رئیس دانشگاه پیام‌نور درباره نحوه پرداخت شهریه از سوی دانشجویان دختر افغان اظهار کرد: درنظر داریم که تا حد ممکن به این گروه تخفیف دهیم و مجوزی از سوی هیئت‌امنای دانشگاه در خصوص تخفیف ۲۵ درصدی شهریه برای این گروه دریافت کرده‌ایم.

بیشتر تخلفات دانشجویان پیام‌نور به مسائل آموزشی و امتحانات مربوط می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره تغییرات آیین‌نامه انضباطی دانشجویان و ابلاغ آیین نامه جدید خاطرنشان کرد: بررسی و اظهار نظر در ارتباط با ابلاغ آیین‌نامه انضباطی جدید دانشجویان به معاونت فرهنگی دانشگاه محول شده است و این معاونت پس از بررسی، نکات مدنظر خود را به معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال خواهد کرد. دانشگاه‌ پیام‌نور در ارتباط با وقایع اخیر با مسئله حادی روبرو نبود؛ بیشتر تخلفات دانشجویان دانشگاه پیام‌نور به مسائل آموزشی و امتحانات مربوط می‌شود.

وی ادامه داد:از سوی دیگر با توجه به اینکه الزامی مبنی بر حضور دانشجویان در کلاس‌ها وجود ندارد و اغلب دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شاغل هستند و بخشی از کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود؛ لذا مشکلی درخصوص مسائل اخیر و غیبت‌ها از سوی واحدهای استانی منعکس نشده است. 

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا