ترامپ طالبان را به حمله نظامی تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از طالبان درخواست کرد که همه تجهیزات آمریکایی که قبلاً به دولت افغانستان داده شده بود، پس بدهد.

ترامپ در این بیانیه گفته است که گروه طالبان بایستی تمامی تجهیزات آمریکایی تصاحب‌شده توسط این گروه حین تصرف افغانستان را پس بدهد.

در این بیانیه همچنین ترامپ هشدار داده که اگر طالبان از تحویل تجهیزات آمریکایی خودداری کند، واشنگتن به زور متوسل شود و مواضع طالبان را بمباران کند تا تجهیزات از بین برود.

به گفته ترامپ، این مطالبه بایستی همه ۸۵ میلیارد دلار هزینه‌های آمریکا در افغانستان را نیز شامل شود.

ترامپ همچنین با انتقاد از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا او را به تضعیف این کشور متهم کرده و گفته است که آمریکا هیچ گاه اینقدر ضعیف عمل نکرده است.

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آن‌ها در افغانستان ادامه داشته است.

با تصرف سریع‌تر از حد انتظار کابل از سوی گروه طالبان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی‌نظم تسریع کرده‌اند و فرودگاه کابل که در تحت کنترل آن‌ها قرار دارد با هرج و مرج گسترده مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا