تردد بیش از ۱۲ هزار نفر مسافر در سفرهای دریایی بین‌المللی



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به سفرهای دریایی خارجی گفت: در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه ۱۲ هزار و ۳۹۳ نفر مسافر بین‌المللی با انجام دو سفر دریایی در طول هفته به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال، دو میلیون و ۴۵۵ هزار و ۸۵۷ نفر مسافر و گردشگر در بنادر شرق تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تردد دو میلیون و ۴۵۵ هزار و ۸۵۷ نفر مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان طی ۹ ماهه امسال افزود: در این بازه زمانی بندر شهیدحقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور با جابجایی یک میلیون و ۸۹۱ هزار و ۷۵۹ مسافر و گردشگر رتبه نخست را در بین بنادر مسافری کشور به خود اختصاص داده است.

محمدحسینی در ادامه به جاذبه‌های گردشگری اعم از طبیعت زیبا و منحصر به فرد، سواحل چشم‌نواز و آثار تاریخی جزیره هرمز بعنوان صدفی سرخ رنگ در دل خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این عوامل باعث شده که در این بازه زمانی ۵۵۱ هزار و ۷۰۵ مسافر و گردشگر از این جزیره دیدن کردند که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۲ سفر دریایی در هفته از مبدا بندر شهید باهنر به شارجه 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به سفرهای دریایی خارجی اشاره‌ کرد و افزود: در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه نیز در این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۳۹۳ نفر مسافر بین‌المللی با انجام دو سفر دریایی در طول هفته به ثبت رسیده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی،  بنادر شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب و سیریک از جمله بنادر چند منظوره در شرق استان هرمزگان است که در امر تجارت و جابجایی مسافر و گردشگر نقش اثرگذاری دارند.

جهش ۷۲ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی در بنادر غرب هرمزگان

همچنین مرتضی سالاری مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از جهش ۷۲ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی به میزان ۱۰۳ هزار و ۲۹۵ TEU طی ۹ ماهه سال جاری در این بنادر خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون، ۱۰۳ هزار و ۲۹۵ TEU کانتینر یخچالی با تناژ یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۷۲۶ تن در بنادر غرب این استان تخلیه و بارگیری شده است.

وی حجم صادرات کانتینر یخچالی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی این مدت را نیز ۵۱ هزار و ۶۴۷ TEU با تناژ ۵۵۰ هزار و ۳۶۳ تن برشمرد و گفت: در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۳۶ درصد افزایش را به دنبال داشته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راه‌اندازی فاز اول ترمینال یخچالی با ظرفیت ۳۰۰ کانتینر یخچالی چرخدار و ۱۲ رمپ مخصوص بارگیری جهت شناورهای حامل کانتینر یخچالی، بندر لنگه را در کانون مهمترین و طلایه‌دار تخلیه و بارگیری و صادرات کالاهای یخچالی در بین بنادر ایران مورد توجه  قرارداده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا