تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، انجمن «اروپایی‌های حامی قدس» در گزارشی تاکید کرد که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان قدس در ماه ژانویه افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است.

در این گزارش آمده است: اسرائیل در این ماه ۱۳۰۱ مرتبه و به شکل‌های مختلف علیه فلسطینیان ساکن قدس دست به تجاوز و جنایت زده است. از جمله این تجاوزات می‌توان به ۹۷ مورد تیراندازی به سمت فلسطینیان اشاره کرد که طی آن ۵ فلسطینی از جمله دو کودک به شهادت رسیده و ۹۸ نفر دیگر زخمی شدند.

ده ها نفر هم در حملات نظامیان صهیونیست به قدس اشغالی بر اثر استنشاق گاز اشک آور به خفگی دچار شدند.

انجمن مذکور اشاره کرد که نظامیان اسرائیلی ماه گذشته ۳۱۱ مرتبه به محله های مختلف قدس اشغالی یورش بردند و ۱۸۷ فلسطینی را بازداشت و ۱۲۷ نفر را هم برای تحقیق و بازجویی احضار کردند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی، ۳۷ نفر را هم به حبس خانگی محکوم کرده است که بیشتر آنان کودک هستند. این رژیم همچنین در این مدت ۴۰ خانه و تاسیسات متعلق به فلسطینیان را هم در شهر قدس تخریب کرده است. در ماه ژانویه گذشته، ۴۵۱۷ شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض کردند.تبعید فلسطینیان از قدس در ماه گذشته همچنان ادامه داشته است و در این مدت ۲۷ مورد حکم تبعید فلسطینیان از شهر قدس و مسجد الاقصی صادر شده است.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا