تشدید قواعد کرونایی در ایتالیا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و بخصوص نوع جهش یافته دلتا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز ازابتلای 13531 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که تعداد آن ها 1970 مورد بیشتر از چهارشنبه هفته گذشته بود. به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید در این کشور در ازای هر 100 هزار نفر به 75.7 افزایش پیدا کرد. 23 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

احداث مرکز هشدار اولیه پاندمی های سازمان بهداشت جهانی در برلین

در برلین هم امروز ( چهارشنبه) مرکز هشدار اولیه پاندمی جدید سازمان بهداشت جهانی افتتاح می شود. در این مرکز داده ها و سرنخ هایی از سراسر جهان گردآوری می شود تا بتوانند تهدیدهایی مانند ویروس کرونا را از سراسر جهان شناسایی کنند. در این صورت دولت ها می توانند به موقع اقداماتی را تصمیم گیری کرده و توصیه هایی برای سفر و یا رفتارهای مشخص را انجام دهند. در مراسم بازگشایی این مرکز در برلین قرار است صدر اعظم و وزیر بهداشت آلمان و دبیر کل سازمان بهداشت جهانی مشارکت داشته باشند.

کارشناسان بهداشت هشدار می دهند که ظهور یک ویروس جدید با تهدیدهای جهانی تنها یک مسئله زمان است. سیگنال ها باید به صورت سیستماتیک کنترل شوند. امید است که با راه اندازی این مرکز اقداماتی زودتر و پیوسته تر بعد از شیوع بحران کرونا در اوایل سال گذشته میلادی انجام شود. صدر اعظم آلمان هم در ماه می گفته بود که یک اساس مهم برای مبارزه با پاندمی های آینده داده ها هستند. داده هایی که در صورت جمع آوری و پردازش آن با ابزارهای تجزیه و تحلیل مناسب بینش هایی فراهم شود که ما حداقل نمی توانیم به تنهایی و یا با سرعت زیاد به آن دست یابیم.

تشدید قواعد کرونایی در ایتالیا

در ایتالیا از روز چهارشنبه قواعد کرونایی تشدید می شود. بر اساس قواعد جدید کسی که با اتوبوس های در مسیرهای طولانی و یا قطارهای بین شهری تردد می کند نیاز دارد گواهی ارائه دهد که نشان دهد واکسن زده و یا تست کرونایش منفی بوده و یا بعد از ابتلا به کرونا بهبود یافته است. همچنین ایتالیا تشدید قواعد کرونا و واکسیناسیون در ماه سپتامبر و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید را هم در دستور کار دارد.

لغو همه محدودیت ها در دستور کار ایرلند

ایرلند هم می خواهد همه محدودیت های کرونایی را در ماه اکتبر خاتمه دهد. این خبر را نخست وزیر این کشور اعلام کرده و گفت: از 22 اکتبر ارائه گواهی واکسیناسیون در بارها و رستوران ها دیگر الزامی نیست. همچنین دیگر محدودیتی در برگزاری تجمعات وجود نخواهد داشت.

پیش شرط این اقدام ایرلند این است که تا آن زمان حدود 90 درصد بزرگسالان کاملا علیه کرونا واکسینه شوند و شمار مبتلایان جدید هم پایدار باقی بماند.

 

آغاز سال تحصیلی جدید در مجارستان بدون محدودیت های کرونایی

در مجارستان هم از امروز ( چهارشنبه) سال تحصیلی جدید بدون محدودیت های کرونایی آغاز شده است. بر اساس دستور وزیر مسئول در این کشور استفاده از ماسک در مدارس دیگر اجباری نیست. همچنین فاصله گذاری ها در مدارس رعایت نشده و هیچ تست کرونایی هم داده نمی شود. نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر 100 هزار نفر در این کشور به 11.6 رسیده است.

البته کارشناسان درباره وقوع موج چهارم کرونا در مجارستان هشدار داده اند. تا به حال حدود 60 درصد مجارها علیه کرونا کاملا واکسینه شده در گروه سنی 12 تا 18 سال هم تنها 14 درصد واکسینه شده اند.

درخواست معلمان و کارشناسان انگلیسی برای استفاده اجباری از ماسک در مدارس

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید در انگلیس معلمان و کارشناسان علمی اجرای مجدد طرح استفاده اجباری از ماسک در مدارس را درخواست کرده اند.

فرانسه هم می خواهد به گفته یکی از کارکنان وزارت بهداشت تا اوایل سال 2022 حدود 18 میلیون نفر را برای سومین بار علیه کرونا واکسینه کند. بر اساس اطلاعات رسمی نهادهای بهداشتی در فرانسه تا به حال حدود 65 درصد مردم این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

پایان طرح واکسیناسیون با واکسن روسی در اسلواکی

اسلواکی هم به استفاده از واکسن کرونای روسی اسپوتنیک وی را پایان می دهد. این خبر را وزارت بهداشت این کشور در روز سه شنبه خبر داد. اسلواکی بعد از مجارستان دومین کشوردر اتحادیه اروپا بود که از این واکسن روسی در کمپین واکسیناسیون خود استفاده کرد. این واکسن هنوز از طرف آژانس دارویی اروپا تایید نشده است.

یک سخنگوی وزارت بهداشت اسلواکی اعلام کرده که در مجموع بیش از 18500 نفر در اسلواکی با واکسن اسپوتنیک وی روسی واکسینه شده اند. این کشور در ماه مارس حدود 200 هزار دوز واکسن روسی را خریداری کرد.

هشدار آمریکا به شهروندان برای سفربه آلمان

ایالت متحده آمریکا سطح هشدرهای سفر به آلمان را افزایش داده و خواستار تجدید نظر از سفرها به این کشور شده اند. این مسئله به صورت آنلاین در یک نوار نارنجی در بالای اطلاعات مربوط به آلمان نمایش داده شده است. پیش از این تنها توصیه به احتیاط بیشتر می شد.

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون در فرانسه

فرانسه واکسیناسیون مرحله سوم علیه ویروس کرونا برای افراد بالای 65 سال و افراد دارای بیماری های زمینه ای را آغاز کرده است. کسی که واکسیناسیون کامل با واکسن بیون تک و فایزر یا مدرنا را انجام داده است می تواند حداقل 6 ماه بعد از دریافت دومین دوز واکسن سوم را دریافت کند.

کسانی که واکسن جانسون اند جانسون را دریافت کرده اند می توانند چهار هفته بعد واکسن مرحله سوم را دریافت کنند.

اعتراضات علیه قواعد واکسیناسیون در یونان

در یونان مهلت اجباری برای واکسیناسیون کارکنان بیمارستان ها روز چهارشنبه به پایان رسید. آتن این تاریخ را برای واکسیناسیون برای این گروه شغلی تعیین کرده بود و قرار شد کسی که تا این تاریخ واکسینه نشود از کار برکنار شده و دیگر هیچ پاداشی دریافت نکند.

برخی از مخالفان واکسیناسیون اجباری امروز مقابل ورودی بیمارستان های آتن و تسالونیکی در یونان تجمع کرده و علیه این قانون اعتراض کردند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی 24 ساعت 19,425نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 136 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی 24 ساعت 32,181نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 50 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی 24 ساعت 5,498نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 47 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم طی 24 ساعت 7,767نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 47 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 6,765,708نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 114,444هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 6,789,581نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 132,535نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,539,991نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 129,221هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 4,855,065نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 84,340نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,955,418نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 92,730نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا