تشکر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از رئیس سازمان سینمایی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور با آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار خزاعی گفت: در دوره جدید وزارت ارشاد از وقتی دولت کنونی آمده موانع متعددی به جا مانده از گذشته وجود داشته است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه از وضعیت فضای سینمایی کشور رضایت نداریم تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا گفتمان رهبری انقلاب و خانواده شهدا را نهادینه کنیم از هنگامی که در این مسئولیت قرار گرفته ایم به دنبال تغییر رویکردها اساسنامه‌ها و همچنین انتخاب مدیران معتقد گفتمان انقلاب هستیم.

وی در ادامه گفت: در حوزه سینما تعداد زیادی فیلم وجود دارد که از دولت قبل اکران نشده و باید فکری به حال آنها کرد. دولت گذشته کمترین نقش را در تدوین آیین نامه‌ها و سیاستگذاری‌ها داشت و بیشتر آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد و این مشکلات به جا مانده حداقل تا دو سال دیگر روی دست وزارت ارشاد قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بحث عدالت محوری را در دستور کار سازمان سینمایی قرار دادیم و یکی از رویکردهای عدالت محوری همین سفرهای استانی است گفت: در سفرهای استانی اولویت مناطق کم برخوردار را در دستور کار قرار دادیم برای مثال در همین استان کهگیلویه و بویراحمد استعدادهای توانمندی وجود دارد که سال گذشته دو جایزه بزرگ از جشنواره‌ها را از آن خود کردند و متاسفانه در کنار امکانات کم؛ زیرساخت‌ها نیز آنچنان فراهم نیست.

وی به مصوبات سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: سه فیلم مستند بلند و حرفه‌ای در خصوص شهدای شاخص استان تولید خواهد شد. یک فیلم سینمایی با موضوع شهید هدایت الله طیب نیز در دستور کار قرار گرفته که ۵۰ درصد آن توسط ما و ۵۰ درصد دیگر آن توسط استان حمایت خواهد شد.

خزاعی افزود: مشکل اصلی استان تجهیزات اولیه برای فیلمسازان است قول کمک به آنها را دادیم همچنین سالن‌های سینما و توسعه زیرساخت معضل بزرگی بوده و همچنین بحث تولید محتوا برای آن نیز باید چاره اندیشی کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی و کشف استعدادهای جوان تصریح کرد: قطعا، بزرگ‌ترین رسالت و دغدغه ما در کنار توسعه زیرساخت‌ها و تجهیز دفاتر و تأمین منابع برای تولید، تربیت نیروی انسانی و کشف ظرفیت‌های تاره است که خوشبختانه استان کهکیلویه و بویر احمد در این زمینه از نیروهای مستعد و آتیه داری برخوردار است.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از توجه وزارت ارشاد بخصوص حوزه سینمایی به مناطق کم برخوردار از جمله این استان بر حمایت از حوزه اقدامات و برنامه‌های حوزه سینمایی و هنری اعلام آمادگی کردند.

 آیت‌الله سید نصیر حسینی گفت: سینمای کشور به فضل و برکت انقلاب اسلامی متحول شد و آثار بسیار خوبی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، دفاع مقدس، استکبارستیزی و توجه به مسائل و مشکلات مسلمانان و …ساخته شده و ارزشمند است ولی هنوز سینِما با مشکلاتی مواجه است که نیازمند اصلاح و تغییرات است.

وی ادامه داد: رسانه سینِما در تبیین پیام انقلاب اسلامی در دنیا باید پیشگام باشد. همچنانکه استکبار از رسانه‌ علیه اسلام، دین و انقلاب اسلامی استفاده می‌کند ما هم باید از این ابزار مهم بهتر بهره برداری کنیم.

  نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با بیان اینکه امروز رسانه‌های زیادی علیه اخلاق، حریت و آزادگی، استقلال و آزادی و عدالت خواهی انقلاب اسلامی جوسازی و هجمه می‌کنند خاطرنشان ساخت: وظیفه رسانه‌های کشور از جمله سینِما این است که در تقابل با این هجمه‌ها و بی‌اخلاقی‌ها برنامه‌ریزی و تولید محتوا کند و مدافع ارزش‌ها، آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد. غیر از جمهوری اسلامی کسی به مقابله با نظام سلطه و استکبار بر نخاست. 

به گزارش ایسنا، وی همچنین از حسن نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توجه به موضوع عدالت فرهنگی در دولت و همدلی و همراهی مسئولان فرهنگی و سینمایی قدردانی کرد و افزود: توسعه فضاهای فرهنگی استان ضروری است و در این زمینه ما هم آمادگی حمایت و کمک را داریم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا