تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی درباره مسجدالاقصی هشدار داد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وفا، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تهدیدات مکرر رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت تاریخی موجود مسجدالاقصی و نیز افزایش فعالیت های شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین و قتل و کشتار روزانه که تازه ترین آنها شهادت دو جوان در روستای کفر دان بود، عواقب خطرناکی برای همه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: تمامی این موضوعات پیچیده، منجر به مرحله جدیدی از تنش و ناآرامی می شود. بنابراین اشغالگران باید به خوبی بدانند که قدس همواره کلید امنیت و صلح باقی خواهد ماند و تنها شرط تاریخی برای حفظ ثبات در این منطقه ملتهب است.

ابو ردینه در عین حال گفت که آزمون حقیقی دولت آمریکا در موضع گیری آن در قبال سیاست ها و رویکردهای کابینه تندروی رژیم صهیونیستی و نیز موضع گیری نسبت به اجرای قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ است بویژه اینکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر خارجه وی گفتند که ایالات متحده به راهکار دو دولتی پایبند است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان ادامه داد: وقت آن رسیده است که این گفته ها قبل از آنکه دیر شود به حقیقت موجود روی زمین تبدیل شود چرا که اینگونه سیاست های خطرناک اگر با فشار جدی آمریکا متوقف نشود به خارج شدن اوضاع از کنترل منجر خواهد گشت.

این در حالی است که رسانه‌های عبری روز دوشنبه اعلام کردند که در پی تصمیم «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای تعرض به مسجد الاقصی، جنبش حماس شدیداً به این رژیم هشدار داده است.

به گفته این منابع، حماس از طریق مصر، رژیم صهیونیستی را تهدید کرده که تعرض بن گویر به مسجد الاقصی موجب خواهد شد تا آرامش نسبی حاکم بر نوار غزه از بین رفته و تا فرودگاه بن گوریون خبری از امنیت و آرام‌سازی اوضاع نخواهد بود.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا