تشکیل استان سی و سوم برای رسیدگی به اردوی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار در کشور دانش آموزان با نیازهای ویژه به عنوان استان ۳۳ معرفی شدند تا به مسائل آن‌ها به صورت جدی‌تری رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، اصغر باقرزاده با اشاره به برگزاری سوگواره «احلی من العسل»، گفت: این سوگواره از امروز ۱۳ مردادماه در سراسر کشور آغاز می‌شود، امسال ظرفیت رسانه‌ای بیشتری پیدا کرده است و با همراهی شبکه امید، شبکه قرآن و دیگر رسانه‌ها پیگیری می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش ادامه داد: تجمعات مرتبط با سوگواره «احلی من العسل» در۳۵۰ نقطه کشور برگزار می‌شود و در تهران نیز، محل اصلی آن، مرقد مطهر امام خمینی(ره) است.

باقرزاده تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های معاونت پرورشی و فرهنگی به‌ویژه در تابستان، برگزاری سفرهای تربیتی یک‌روزه است که از تیرماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در تیرماه، ۹۵ هزار و ۷۸۰ نفر روز توسط معاونان پرورشی مدارس در استان‌های مختلف، سفرهای تربیتی یک‌روزه انجام شده است که ۴ هزار نفر از مربیان نیز این اردوها را در تیرماه همراهی کرده‌اند.

وی با اشاره به آمار اردوهای کشوری در تیرماه امسال، اظهار کرد: در چهار اردوگاه شهید باهنر، شهید بهشتی، میرزا کوچک‌خان جنگلی و شهید رجایی نیشابور، مجموعا ۶۹ همایش برگزار شده است که ۲۹ هزار و ۳۵۲ نفر در این همایش‌ها شرکت کرده‌اند. همچنین آمار حضور در اردوهای کشوری ۲۴ هزار و۵۴۰ نفر در تیرماه بوده است. بنابراین مجموعا ۶۲ هزار و ۸۷۲ نفر در اردوها و همایش‌های این چهار اردوگاه در مدت مذکور شرکت داشته‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزرات آموزش و پرورش گفت: بابت اسکان در اردوگاه‌ها، هیچ مبلغی از تشکل‌های دانش‌آموزی دریافت نخواهد شد. بنابراین اردوگاه‌ها باید با حضور دانش‌آموزان آباد و فعال شوند، لذا تشکل‌های دانش آموزی از ظرفیت مناسب اردوگاه‌ها استفاده کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، باقرزاده در پایان گفت: برای اولین بار در کشور دانش آموزان با نیازهای ویژه به عنوان استان ۳۳ معرفی شدند تا به مسائل آن‌ها به صورت جدی‌تری رسیدگی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا