تشکیل کمیته اجرایی تعاملات بین شورای عالی استان‌ها و دولت



رئیس شورای عالی استان‌ها بر لزوم نقش آفرینی این شورا در برنامه توسعه کشور تاکید کرد و گفت: به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور مقرر شد کمیته اجرایی برای تقویت تعاملات شورای عالی استان‌ها و دولت تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، پرویز سروری در حاشیه سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به اینکه در اجلاس عمومی قبلی رئیس جمهور در این اجلاس حضور داشتند برای پیگیری دستورات اجرایی ریاست جمهوری امروز میزبان آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور بودیم. در این جلسه ظرفیت‌های گسترده جامعه شورایی با معاون اول مطرح شد و آمادگی این جامعه را برای کمک به دولت در جهت تحقق مطالبات اعلام کردیم. قطعا جامعه شورایی نیز مطالباتی داشت که با آقای مخبر مطرح شد.

وی ادامه داد: در موضوع آلودگی هوا و نقش دولت و ظرفیت‌های شورا که می‌تواند در تعامل با دولت در حل مشکلات اساسی همچون آلودگی هوا داشته باشیم، راهکارهایی ارائه شد و به پیشنهاد معاون اول رئیس جمهور مقرر شد کمیته اجرایی برای تقویت این تعاملات تشکیل شود.

سروری افزود: شورای عالی استان‌ها باید بودجه سال آینده را بررسی می‌کرد؛ اما با توجه به محدودیت زمانی برای ارائه به مجلس شورای اسلامی به این موضوع نرسیدیم ولی امیدواریم برای برنامه توسعه این درخواست اجرایی شود که شورای عالی استان‌ها نقش خود را ایفا کند و نظرات جامعه شورایی و مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در برنامه توسعه هفتم از فردای کاری پیگیری خود را آغاز می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد در جلسه‌ای مشترک با معاون اجرایی رئیس جمهور نیز به گونه‌ای عمل کنیم که ظرف ۱۰ روز آینده نتیجه کار را به شهروندان اعلام کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص موضوع پرداخت تسهیلات در حوزه تامین مسکن، گفت: برای تحقق وعده دولت به ویژه در حوزه مسکن مشکلاتی با بانک‌ها و پرداخت تسهیلات وجود دارد که باید حل شود. قطعا در این راستا با وزیر اقتصاد جلسه‌ای مشترک برگزار می‌کنیم تا روند پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن تسریع شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا