تشکیل کمیته فعالان اقتصادی در معاونت علمی ریاست‌جمهوری



معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از برنامه‌های این معاونت برای تشکیل کمیته‌ای با حضور فعالان اقتصادی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روح الله دهقانی فیروز آبادی در نشست صمیمانه با کارآفرینان کشور، با بیان اینکه دنیای کنونی دنیای علم و فناوری‌ای است که قادر به تولید ارزش است،‌ افزود: پیشرفت اقتصاد دنیا در گرو پیشرفت علم است و مجموعه‌هایی موفق هستند که بتوانند از فناوری‌های نوین و پیشرفته در حلقه فعالیت خود استفاده کنند.

وی کارآفرینان را میهن‌پرست‌ترین اقشار کشور خواند و اظهار کرد: پیشرفت نخبگان با به‌کارگیری تجربه کارآفرینان بزرگ کشور و با همراهی این مجموعه‌های ارزشمند میسر می‌شود؛ چرا که تجربه کارآفرینان بسیار ارزشمند است که اگر در کنار جوانان کشور قرار گیرند، به نتایج قابل توجهی دست خواهند یافت.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان در حمایت از تحقیق و توسعه در کشور، گفت: به جرات می‌توان گفت مشابه این قانون در کمتر از ۱۰ کشور جهان وجود دارد. به واسطه این قانون اعتبار مالیاتی مشخصی برای توسعه علم و فناوری صرف خواهد شد که به رقابتی‌تر شدن فضا کمک خواهد کرد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی، معاون علمی رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اگر اتصال بین شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان‌ به درستی برقرار شود، جریان اقتصادی و علم و فناوری کشور از حرکت نخواهد ایستاد، بر لزوم تحقق اقتصاد دانش‌بنیان تاکید و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف به ۵۰ شرکت بزرگ دانش‌بنیان در کشور نیاز است و تا زمانی که منابع کشور به صورت خرد مصرف شود، اقتصاد کشور توسعه لازم را پیدا نخواهد کرد.

وی همچنین از برنامه‌های این معاونت برای تشکیل کمیته‌ای با حضور فعالان اقتصادی خبر داد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا