تصمیمات جدید در حوزه معیشت اعضای هیات علمی را به زودی اعلام می‌کنیم


وزیر علوم با بیان اینکه تصمیم های جدیدی که در حوزه اعضای هیات علمی اتخاذ کردیم را به زودی اعلام می کنیم، گفت: تصویب مصوبه افزایش پایه‌های تشویقی اعضای هیأت‌علمی و ارائه‌ پژوهانه به ۶۰۰۰ عضو هیأت‌علمی جدید الاستخدام ۵ سال گذشته، از جمله اقداماتی بود که طی یکسال گذشته برای اساتید انجام شده است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل که به منظور شرکت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور به شیراز سفر کرده است، در نشستی اختصاصی با هیأت رئیسه دانشگاه شیراز با بیان اینکه تحصیل و شاگردی در دانشگاه شیراز بزرگ‌ترین افتخار من هست و من خودم را همواره مدیون دانشگاه شیراز می دانم، گفت: تولید علم در کشور مدیون دانشگاه شیراز است؛ چراکه دانشگاه شیراز برای نخستین‌بار مقاطع دکتری را در برخی رشته‌ها تأسیس و نهاد تولید علم در کشور را کاشت‌.

وی ضمن تأیید نیازهای مطرح‌شده ازسوی هیأت‌رئیسه دانشگاه شیراز، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه شیراز نیازهای مالی بسیاری دارد که تاجایی که ممکن بوده حمایت کرده‌ایم و از این پس نیز در حد امکان تلاش می‌کنیم که رفع شود.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود قول مساعد داد تا در زمینۀ تأمین نیاز مالی ساخت و تعمیر خوابگاه‌های متأهلین دانشگاه شیراز و تجهیز آزمایشگاه‌های این دانشگاه، بودجه‌ای به دانشگاه شیراز اختصاص داده شود.

وی به اقدامات و تصمیمات صورت‌گرفته برای اعضای هیأت‌علمی در یک‌سال گذشته نیز پرداخت و گفت: از جمله اقدامات انجام شده مصوبه افزایش پایه‌های تشویقی اعضای هیأت‌علمی در ‌سال گذشته و ارائه‌ی پژوهانه به ۶۰۰۰ عضو هیأت‌علمی جدید الاستخدام ۵ سال گذشته، استادان ممتاز و اساتید یک و دو درصد بوده است، البته تصمیم‌های دیگری نیز گرفته شده که به‌ زودی اعلام خواهد شد و همه‌ این فعالیت‌ها باهدف حفظ شأن و منزلت اعضای هیأت علمی و تأمین معیشت آن‌ها است.

به‌گزارش روابط‌عمومی وزارت علوم، رئیس دانشگاه شیراز نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های وزیر علوم نسبت به دانشگاه شیراز، به بیان مسائل جاری و مشکلات مختلف دانشگاه شیراز پرداخت و از آن جمله، به فرسودگی تجهیزات آزمایشگاهی، فرسودگی خوابگاه‌ها و فضاهای دانشگاه، پراکندگی محیط دانشگاه شیراز و در پی آن افزایش تعداد کارکنان و گستردگی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد.

محمد مؤذنی توضیح داد: در سال‌های گذشته دانشگاه شیراز بعد از دانشگاه‌های تهران دومین بودجه جاری و عمرانی دانشگاه‌های کشور را داشته است، اما در یک دهه‌ اخیر این جایگاه تغییر کرده و افت داشته است.

وی ضمن اشاره به کمبود اعتبارات و بودجۀ دانشگاه افزود: دانشگاه شیراز یک موقعیت فیزیکی پراکنده دارد؛ این پراکندگی سبب افزایش تعداد کارکنان دانشگاه شده است که این مؤلفه، بسیار پرهزینه‌ای است، اما در تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود.

رئیس دانشگاه شیراز اضافه کرد: مسئله‌ پراکندگی محیط دانشگاه سبب شده که دانشگاه شیراز بزرگ‌ترین ناوگان حمل و نقل را در میان دانشگاه‌های کشور داشته باشد و این موضوع، بار مالی بسیاری ایجاد کرده است؛ اما در تخصیص بودجه دانشگاه دیده نمی‌شود. این عدم اختصاص بودجه به دانشگاه آسیب جدی زده به‌گونه‌ای که در بیشتر بخش‌ها نتوانستیم تجهیزات آزمایشگاهی را به‌روز کنیم.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا