تصمیم نتانیاهو برای برکناری وزیر بهداشت و داخلی


نخست وزیر رژیم صهیونیستی به پیروی از دادگاه عالی این رژیم و پس از درخواست مشاور قضایی دولت، در جلسه امروز یکشنبه کابینه رهبر حزب شاس را از سمت خود به عنوان وزیر بهداشت و داخلی برکنار می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، برکناری آریه درعی، رهبر حزب شاس از سمت خود به عنوان وزیر بهداشت و داخلی رژیم صهیونیستی ضمن توافق میان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و درعی صورت می‌گیرد که نخواست خودش استعفا کند.

قرار است برکناری درعی از روز سه شنبه یعنی ۲۶ روز پس از انتصاب وی به عنوان وزیر بهداشت و داخلی اجرایی شود.

پیش از این گزارش شده بود که درعی برخلاف تصمیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی که انتصاب وی به عنوان وزیر بهداشت و داخلی را باطل کرده است، قصد دارد در جلسه امروز یکشنبه دولت شرکت کند.

نتانیاهو از روز چهارشنبه برکناری درعی را به تعویق انداخته است. از این روی مشاور قضایی دولت جدید رژیم صهیونیستی هم طی یادداشتی به نتانیاهو متذکر شد که باید حکم دادگاه را درباره برکناری درعی اجرایی کند و خاطرنشان کرد، نمی‌تواند به جای درعی وزارت داخلی و بهداشت را در اختیار بگیرد و باید دوتن دیگر را به جای او منصوب کند.

تصمیم نتانیاهو برای برکناری وزیر  بهداشت و داخلی

در حالی که ارزیابی‌ها حاکی است که نتانیاهو، درعی را برکنار خواهد کرد، حزب لیکود به منظور عدم نقض حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی ترجیح می‌دهد در جلسه امروز کابینه شرکت نکند. 

هنوز نتانیاهو و درعی در مورد پست بعدی وی پس از برکناری، توافقی نکرده‌اند هر چند درعی روی انتصابش به عنوان نخست وزیر جایگزین اصرار دارد.

از طرفی نتانیاهو در حال بررسی انتصاب درعی به عنوان وزیر از طریق اصلاح قانون اساسی است که بیان می‌کند انتصاب وزیر توسط نخست وزیر و کنست نباید منوط به تایید دیوان عالی باشد.

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا