تصویب طرح احداث بیش از ۱۲۰۰ واحد جدید در شهرک‌های قدس اشغالی


تصویب طرح احداث بیش از ۱۲۰۰ واحد جدید در شهرک‌های قدس اشغالی

رسانه‌های عبری زبان از موافقت مقامات رژیم صهیونیستی با طرح‌های شهرک سازی جدید در قدس اشغالی و کرانه باختری خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مقامات رژیم صهیونیستی دو طرح شهرک سازی در شهر قدس اشغالی را برای دو شهرک کریات یوفل و آرنونا در بیت لحم به تصویب رسانده که بر اساس آن در مجموع بیش از ۱۲۰۰ واحد شهرکی ساخته خواهد شد.
در چارچوب این طرح ساخت بیش از ۱۰۷۰ واحد مسکونی در مناطق تجاری، اداری و ساختمان‌های عمومی ساخته می‌شود. علاوه بر آن در تقاطع جاده قدس – الخلیل در شهرک آرنونا ۱۶۰ واحد مسکونی در یک برج ۳۰ طبقه و یک ساختمان ۱۰ طبقه احداث می‌شود که هر کدام از آنها در طبقه همکف دارای واحدهای با کاربری عمومی هستند.
اداره موسوم به برنامه ریزی رژیم صهیونیستی با سه طرح جدید شهرک سازی موافقت کرد که هدف از آنها افزایش واحدهای شهرکی و تغییر کاربری اراضی فلسطینی به ویژه در دو شهرک عمانوائیل احداث شده در اراضی سلفیت و دیگری شهرک گیلو در جنوب قدس اشغالی واقع در اراضی بیت لحم است.
اطلاعات ارائه شده از سوی جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» بیانگر آن است که حدود ۷۰۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ شهرک بدون مجوز از سوی دولت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی زندگی می‌کنند.
لازم به ذکر است کرانه باختری و قدس شرقی بر اساس قوانین بین‌المللی مناطق اشغالی محسوب شده و هر گونه فعالیت برای شهرک سازی در آنها غیر قانونی به شمار می‌رود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا