تلاش نمایندگان کنگره آمریکا برای ارسال تسلیحات پیشرفته به اوکراین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شماری از نمایندگان کنگره بر جنگ‌افروزی بیشتر کشورشان در اوکراین با ارسال سلاح‌های پیشرفته تاکید کردند.

شماری از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از او خواستند که سامانه موشکی تاکتیکی ارتش آمریکا (ATACMS) را به اوکراین تحویل دهد.

این درخواست در بحبوحه چراغ سبز آمریکا و متحدان غربی آن به ارسال جنگنده‎‌های اف -۱۶ به اوکراین مطرح شد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه اعلام کرده بود که به زودی جنگنده های اف- ۱۶ به اوکراین ارسال خواهد شد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت که وی طرفدار ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین است و این اقدام به زودی انجام خواهد شد.

بورل در حاشیه نشست کشورهای عضو کمیسیون اروپا در شهر بروکسل ادامه داد: این ایده خوبی است که گروه- ۷ سرانجام تصمیم گرفته است زمینه را برای تامین جت های جنگنده مورد نیاز اوکراین آماده کند. من فکر می کنم اولین کاری که باید انجام شود، تداوم آموزش خلبانان برای پرواز با این جنگنده‌ ها است تا بتوانیم به زودی این جنگنده‌ ها را در اختیار کی‌ یف قرار دهیم.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیش تر در ملاقات با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود در حاشیه اجلاس گروه- ۷ در ژاپن، گفته بود که آمریکا و متحدانش آموزش پرواز با اف- ۱۶ به خلبانان اوکراینی را به زودی آغاز خواهند کرد.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا