تمام ادارات باید نسبت به تعیین تکلیف و اخذ اسناد مالکیت اراضی دولتی اقدام کنند



معاون قضایی دادگستری استان تهران گفت:تمام ادارات باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف و اخذ اسناد مالکیت اراضی دولتی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، سومین نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای قانون جامع حدنگار و صدور اسناد مالکیت اراضی دولتی در دادگستری کل استان تهران با حضور مرتضی تورک معاون قضایی رئیس کل و رئیس حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران و تعدادی از نمایندگان ادارات مربوطه در سالن ولایت مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مرتضی تورک معاون قضایی و جانشین رئیس کل در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران در این نشست اظهار کرد:تمام ادارات باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف و اخذ اسناد مالکیت اراضی دولتی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

تورک در خصوص طمع زمین خواران به اراضی ملی بیان کرد: اراضی ملی جزء بیت المال است که بلاتکلیفی و نداشتن سند این اراضی باعث شده تا زمین خواران چشم طمع به این اراضی دولتی داشته باشند و برای ادارات مربوطه و جامعه ایجاد مشکل کنند.

وی گفت: یکی از چالش ها و مشکلات در بخش زمین خواری این است که اراضی ملی در حریم شهرها قرار می گیرد و به دلیل مجاورت با شهرها مورد طمع بیشتر زمین خواران و سوء استفاده کنندگان می باشد، دراین رابطه با تشکیل کارگروه مشترک بین ادارات منابع طبیعی، راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک مقرر گردید وضعیت ثبتی این اراضی با اولویت مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون قضایی و جانشین رئیس کل در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران تصریح کرد: از معاون هماهنگی در امور عمرانی استان تهران خواسته شده است تا فهرست و اطلاعات تمامی املاک و اراضی متعلق به دولت در استان تهران را تهیه و در اختیار اداره ثبت اسناد و املاک قرار گیرد تا چنانچه املاکی فاقد سند می باشند و یا اسناد آنها فاقد شرایط مقرر در قانون حدنگار اراضی هستند نسبت به صدور اسناد مالکیت دولت مطابق با مقررات قانونی مذکور اقدام شود.

تورک افزود: طبق اقدامات انجام شده در حال حاضر برای بیش از ۹۵ درصد اراضی ملی استان تهران سند مالکیت به نام دولت مطابق با قانون حدنگارصادر شده و طبق تعهد اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری و اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران مقرر شده است تا پیش از هفته منابع طبیعی و روزدرختکاری در اسفند ماه سال جاری برای مابقی اراضی ملی نیز سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری در خصوص اتمام طرح حدنگار و صدور اسناد تاکید و خاطر نشان کرد: در این نشست با توضیحات نمایندگان ادارات مربوط به اراضی ملی بنا شد و قول داده شد تا پایان سال و هفته منابع طبیعی طرح حدنگار تمامی اراضی ملی استان تهران تعیین تکلیف شود و اسناد آن به نفع دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

نمایندگان هر یک از ادارات مربوط به اراضی ملی از روند پیشرفت در طرح حدنگاری و صدور اسناد اراضی ملی به نفع دولت جمهوری اسلامی صحبت کردند و مشکلات پلاک هایی که هنوز تعیین تکلیف نشده را بیان کردند.

انئهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا