تمایل پلیس ایران و روسیه برای همکاری در حوزه مبارزه با موادمخدر/ افزایش تولید شیشه در افغانستان


رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا بر ضرورت ارتقاء تعاملات و همکاری‌های دوجانبه در راستای تبادل برخط و سریع اطلاعات بین پلیس‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران و روسیه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سردار ایرج کاکاوند در نشست دوجانبه روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده به روابط نزدیک و دوستانه بین دو کشور اشاره کرد و گفت:‌ امیدوارم با همکاری متقابل اقدامات مطلوب و مناسبی را در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر در سطح دو کشور و منطقه شاهد باشیم.

افزایش تولید شیشه در افغانستان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا در ادامه به حجم بسیار بالای تولید موادمخدر در کشور افغانستان اشاره کرد و گفت:‌ چند سالی است است در کشور افغانستان علاوه بر تولید مواد مخدر سنتی از جمله تریاک، مرفین و هروئین متاسفانه شاهد افزایش تولید مواد روانگردان متامفتامین یا همان شیشه هم هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش آمار کشفیات موادمخدر صنعتی ازسوی جمهوری اسلامی ایران در مرزهای شرقی اشاره کرد و گفت:‌ با وجود تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکباری علیه کشور ایران، با جانفشانی کارکنان در فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، علیرغم مجهز بودن قاچاقچیان به سلاح‌های پیشرفته خوشبختانه شاهد توفیقات روز افزونی در حوزه کشفیات موادمخدر در مرزهای شرقی و جنوب شرقی هستیم.

ایران سدی محکم در برابر ترانزیت موادمخدر به اروپا است

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فراجا ضمن مردود شمردن نگاه سیاسی به موضوع مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در دنیا به موضوع مقابله با مواد مخدر با دید انسانی نگاه می‌کند و بی تردید کشور ایران سدی محکم در برابر قاچاق و ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپایی است.

کاکاوند همچنین به اهتمام و جدیت پلیس جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با این بلای خانمان سوز فراتر از مرزهای کشور، به اصل مسئولیت پذیری مشترک سایر کشورها اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات مقابله با قاچاق مواد مخدر مستلزم فهم مشترک و انجام اقدامات اساسی از سوی تمام اعضای جامعه بین المللی است و هیچ کشوری به تنهایی قادر به رفع چالش‌ها و معضلات این حوزه نیست به طوری که شهادت بیش از چهارهزار نفر و مجروحیت بیش از ۱۲ هزار نفر از نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از طرفی نمایانگر تنهایی جمهوری اسلامی ایران در امر مقابله و از سویی دیگر سند محکمی از عزم جدی ایران در مبارزه با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر در سطح منطقه و بین الملل است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری های متقابل و دوجانبه به اهمیت تبادل سریع اطلاعات بین پلیس های تخصصی دو کشور پرداخت و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای مبارزه بی‌امان با این بلای خانمان سوز و انجام تحقیقات جنایی و مهندسی معکوس نیازمند همکاری‌های نزدیک‌تر کشورهای منطقه و همسایه است و همواره سعی کرده‌ایم روابط خودمان را با کشورهای منطقه توسعه و ارتقاء بخشیم.

کاکاوند با تاکید بر نقش افسران رابط مبارزه با مواد مخدر دو کشور به ضرورت تبادل سریع اطلاعات بین ایران و روسیه اشاره و عنوان کرد: اگر تبادل اطلاعات آنلاین و به موقع بین دو کشور برقرار شود در انهدام باندها و سرشبکه‌های اصلی ترانزیت موادمخدر می‌توان به موفقیت بیشتری دست یابیم.

تمایل پلیس ایران و روسیه برای همکاری در حوزه مبارزه با موادمخدر/ افزایش تولید شیشه در افغانستان

تقدیر روسیه از تلاش و جدیت ایران در مقابله با قاچاق مواد مخدر

در ادامه ژنرال قوربانف، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده به علاقه‌مندی کشور روسیه بر ارتقاء سطح همکاری های پلیسی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و افزود: مقابله با ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه یکی از مهم‌ترین اهداف کشور روسیه است و همواره از تلاش و جدیت جمهوری اسلامی ایران در ممانعت از قاچاق مواد مخدر تولید شده توسط افغانستان به دیگر کشورها، قدردانی می‌کنیم.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، وی ضمن دعوت از رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا برای سفر به روسیه به اقدامات و فعالیت‌های گسترده و تحسین برانگیز جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصریح کرد: رشد فزآینده تولید مواد مخدر در افغانستان و ایجاد مشکلات عدیده به دلیل هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان بیش از پیش ضرورت نقش و جایگاه تعامل سازنده بین دو کشور را روشن می‌سازد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر روسیه در ادامه به نقش، جایگاه و تلاش های پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه اشاره کرد و گفت:‌ به دنبال ارتقاء همکاری های دوجانبه به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر با پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستیم و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد اجرای عملیات های مشترک باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا