تمهیدات درمانی وزارت بهداشت برای ۱۴و۱۵ خرداد/ نظارت بر سلامت موادغذایی زائران در حرم امام (ره)


معاون درمات وزارت بهداشت از آماده‌باش بیمارستان‌های کشور در ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد خبر داد و اعلام کرد که کارشناسان بهداشتی بر سلامت آب آشامیدنی و اغذیه زائران نظارت دارند.

به گزارش ایسنا، سعید کریمی در نشست خبری کمیته بهداشت و درمان مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که عصر امروز در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: برای برگزاری هرچه بهتر سی و چهارمین مراسم سالگرد حضرت امام خمینی (ره) دستگاه‌های مختلفی مسئولیت دارند و معاونت درمان هم با محوریت سازمان اورژانس کشور اقداماتی را در دستورکار دارد.

وی با بیان اینکه مراسم سالگرد ارتحال در دیگر استان‌ها و شهرها نیز برگزار خواهد شد، گفت: گرچه مراسم اصلی در تهران برگزار می‌شود اما در دیگر شهرها نیز مراسم‌هایی برگزار خواهد شد. از این رو ما در سراسر کشور در آماده‌باش قرار داریم و تمامی بیمارستان‌های دانشگاه‌های علومی پزشکی ما در کشور از آمادگی لازم برخوردار است.

کریمی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات درمانی در چند حلقه در دستورکار قرار دارد، اظهارکرد: ۱۶ بیمارستان شامل چهار بیمارستان صحرایی و ۱۲ درمانگاه پیش‌بینی شده است. بیمارستان حضرت رسول که در مجاورت حرم مطهر قراردارد و با بیمارستان حضرت رسول در خیابان ستارخان متفاوت است نیز از آمادگی کامل برخودار است. سه دانشگاه‌ علوم پزشکی در تهران و بهداشت و درمان نیروهای مسلح هم در این طرح مشارکت داشته و آماده خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: همچنین در حلقه‌های دیگر بیمارستان‌هایی نطیر ضیائیان، بهارلو، فیروزآبادی، فیاض بخش، هفت تیر و … را به حالت آماده‌باش کامل درآوردیم و بیمارستان‌هایی مانند سینا، شهدای تجریش، امام حسین(ع) و … در آمادگی کامل قرار دارند و تیم‌های واکنش سریع برای تریاژ و … در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مستقر هستند.

معاون درمات وزارت بهداشت ادامه داد: علاوه بر خدمات مربوط به درمان، اقداماتی در حوزه نظارت بر سلامت موادغذایی، آب آشامیدنی و … نیز از سوی وزارت بهداشت در دستورکار قرار گرفته است و کارشناسان بهداشتی بر این موارد نیز نظارت کامل دارند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا