توانمندترین کشور منطقه در زمینه بهداشت و درمان هستیم


معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ایران از کشورهای توانمند در حوزه بهداشت و درمان در منطقه است و دولت مردمی و مجموعه وزارت بهداشت و درمان عزم خود را جزم کرده تا کمبودهای مقطعی دارویی را با اتکای ظرفیت‌های داخلی تامین کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورمان گفت: ما اخیرأ درگیر موج هشتم کرونا بودیم که خفیف‌ترین موج کرونا در کشورمان بود درحالی که این موج در کشورهای آمریکایی، اروپایی و شرقی روزانه آمار فوتی‌های سه‌رقمی داشت.

معاون درمان وزارت بهداشتدر تشریح اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا با بیان اینکه سال گذشته با آغاز به کار دولت سیزدهم، روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ بیمار فوتی کرونایی وجود داشت، افزود: پس از ورود دولت مردمی بالاترین مقامات کشور وارد میدان جدی مقابله با کرونا شدند و رهبر معظم انقلاب اسلامی تزریق واکسن را در برابر دوربین‌ها دریافت کردند که موجب تشویق مردم برای دریافت واکسن شد.

در ادامه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه اهتمام ویژه برای تهیه واکسن مورد نیاز کشور کردند.

او به تزریق ۱۵۶ میلیون دوز واکسن کرونا در کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه در این زمینه در دنیا صاحب رکورد هستیم، گفت: در برخی روزها آمار تزریق واکسن به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار دوز رسید که در سطح دنیا یک رکورد جهانی بود که با همکاری و مشارکت مردم محقق شد.

کریمی به ۳۰۰ شهید مدافع سلامت کشورمان اشاره کرد و با بیان اینکه کادر درمان طی ۲ سال گذشته مجاهدت شبانه‌روزی داشتند، درخصوص مطالعات علمی کشورمان در زمینه کرونا اظهار داشت: در یک مطالعه که ۲۴ هزار بیمار بستری در آی‌سی‌یو را مورد بررسی قرار داد مشخص شد، واکسن‌های ایرانی کاملا قابل رقابت و از برخی از واکسن‌ها خارجی بهتر بود؛ این مطالعات نشان می‌داد تولیدات داخلی ما از نظر عوارض نیز با مطرح‌ترین واکسن‌های جهان رقابت داشتند و از برخی‌ها نیز بهتر بودند.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان از تلاش برای تکثیر مطالعات علمی دانشمندان ایرانی درخصوص کرونا خبر داد و تصریح کرد: اطلاعات این مطالعات که توسط ۶۰ دانشمند عضو کمیته علمی کرونا دنبال شد برای برخی از مجلات آمریکایی ارسال شد که چاپ نکردند چراکه موجب اقتدار علمی کشورمان می‌شد.

وی با حضور در رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم»، درباره توسعه خدمات درمانی در کشورمان گفت: طی یک‌سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی اضافه شده است که تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ تخت از این تعداد مربوط به آی‌سی‌یو است؛ طی دوره جدید فعالیت دولت مردمی ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص نیز در سطح مناطق محروم کشورمان توزیع شده است.

او از کاشت ۲ هزار حلزون شنوایی در یک سال گذشته برای ۲ هزار کودک به‌صورت رایگان خبرداد و تاکید کرد: وضعیت ایران در زمینه بهداشت و درمان، وضعیت مطلوبی است به‌طوری که مورد اعتماد مردم منطقه قرار گرفته‌ایم لذا در زمینه درمان بیماران خارجی در سطح کشور ۲۲۰ بیمارستان دارای مجوز فعالیت می‌کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان درخصوص کمبودهایی دارویی گفت: وزارت بهداشت و دولت مردمی برای تامین داروهای مورد نیاز عزم و جزم جدی دارد و کمبودهای مقطعی دارویی توسط ظرفیت‌های داخلی تامین خواهند شد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا