توجه ویژه نظام به روستاها



رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور گفت: عملکرد چهار دهه گذشته نظام اسلامی در خدمت رسانی به روستاها سند ماندگار و روشنی بر توجه ویژه و خاص جمهوری اسلامی به مساله روستاهاست.

به گزارش ایسنا، مهدی سلیمی روز پنج‌شنبه در مراسم طرح تحول روستایی که با حضور ۲۵۰۰ دهیار در شهر مشهد مقدس برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی موجود، تا سال ۱۳۵۶ تنها هفت روستا گازرسانی شده بودند، افزود: در سال ۱۴۰۰ این رقم به ۳۵هزار و ۵۷۵ روستا رسیده است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور ادامه داد: تا سال ۱۳۵۶ مجموعا ۳۱۲ روستا دارای تلفن ثابت بوده‌اند اما در ۱۴۰۰ این آمار به ۴۷هزار و ۲۷۲ روستا ارتقا و افزایش یافته است. 

سلیمی اضافه کرد: در سال ۱۳۵۶ تنها ۱۲ روستا دارای زمین ورزشی بوده است اما امروز ۳هزار و ۴۴۳ روستا دارای زمین ورزشی شده‌اند. 

وی با یادآوری اینکه در همان سال ۱۳۵۶ هیچ روستایی دارای ایستگاه آتش نشانی نبوده است، اظهار کرد: امروز ۹۳۸ روستا دارای ایستگاه آتش نشانی هستند. 

رییس سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: تا سال ۱۳۵۶ هیچ روستایی دارای سیستم جمع آوری زباله نبوده اما امروزه ۳۰ هزار روستا دارای سیستم جمع‌آوری زباله هستند. 

سلیمی عنوان کرد: تا سال ۱۳۵۶ هیچ روستایی دارای پارک و بوستان نبوده است اما امروز ۸۵۰۰ روستا دارنده این امکانات هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی همچنین با اشاره به اینکه این اتفاقات در سایه امید و علاقه به سازندگی میهن اسلامی رخ داده است، ادامه داد: همان گونه که پدران و بزرگان ما در طی ۴۴ سال گذشته خدمات بی شائبه ای را به روستاها و روستاییان عزیز ارائه کرده اند، شما دهیاران عزیز و با انگیز و با اراده نیز می‌توانید در آستانه تحقق و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب، قدم‌های مهم و موثری در خدمت‌رسانی به روستاها و ارتقای وضعیت در آینده پیش رو بردارید.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا