توسعه کشاورزی با توان مردمی/حفاظت از منابع آبی در کشاورزی اولویت قرار دارد



ایسنا/مازندران فرماندار ساری با اظهار اینکه مشروعیت و مقبولیت در امورات در گرو پایبندی به ضوابط و اجرای قوانین است، گفت: با تهیه سیمای کشاورزی و برگزاری جلسات مردمی، راهکارهای پیشنهادی و قانونی دستگاه‌های اجرایی در حوزه کشاورزی به سمت رشد همه جانبه و حفاظت از منابع آبی در شهرستان ساری گام برمی‌داریم.

به گزارش ایسنا، محمدعلی نوبخت صبح امروز در جلسه شورای سیاست گذاری، توسعه کشاورزی و ستاد حفاظت از منابع آب که در روستای سید محله بخش رودپی جنوبی شهرستان ساری برگزار شد، اظهار کرد:
جهت تحقق حکمرانی مردمی، جلسات را از پشت درهای بسته در کنار مردم برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید تحولِ در خدمت رسانی، تلاش شبانه روزی و بی منت، سرلوحه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد چراکه سیاست دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، قول صادقانه و عمل دقیق، مخلصانه و بی شائبه است، افزود: در هشت سال گذشته ۴۰۰ هکتار و تنها در یکسال نخست دولت سیزدهم ۳۰۰ هکتار از آب بندان‌های بخش رودپی جنوبی بهسازی، مرمت و لایه روبی شد.

فرماندار مرکز مازندران، با بیان اینکه سطح آب بندان‌های لایروبی شده در بخش رودپی جنوبی حدود ۷۰۰ هکتار است، تصریح کرد: ۱۱۳۸ هکتار آب بندان نیز نیازمند لایروبی، بهسازی و مرمت است تا با حفظ ظرفیت و احیای آب بندان‌ها برای صیانت از منابع آبی در مواجهه با بحران‌ها پیشگیری و پیش‌بینی دقیقی شود.
این مسئول در رسیدگی به وضعیت صنایع کشاورزی، آبزیان و دام و طیور در بخش رودپی جنوبی، افزود: بخش کشاورزی و زیر مجموعه این صنعت در رودپی جنوبی وضعیت مطلوبی دارد. باید برای توسعه کشاورزی از توان و سرمایه‌های مردمی و بومی استفاده شود.

 نوبخت به ظرفیت‌های اقتصادی کشاورزی در بخش رودپی جنوبی اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۵ واحد سورتینگ دارای مجوز با ظرفیت ۶۷٫۵۵۰ تن، ۱۳ واحد شالیکوبی مدرن و ۴ واحد شالیکوبی سنتی، ۲ واحد سردخانه به ظرفیت ۸۷۶۰ تن در حوزه صنایع کشاورزی فعال است.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین در بحث آبزیان، دام و طیور نیز با وجود ۲۵ هکتار استخر پرورش ماهیان گرمابی، ۲ واحد پرورش ماهیان خاویاری و حدود ۲۵ هزار دام سبک و سنگین، ۱۲ واحد مرغ گوشتی، ۳ واحد جوجه کشی فعال و ۳۴۳ کلنی پرورش زنبور عسل با تولید ۲۶۵۰ کیلو در سال به سمت امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار در شهرستان حرکت می‌کنیم.
فرماندار مرکز مازندران با اظهار اینکه مشروعیت و مقبولیت در امورات در گرو پایبندی به ضوابط و اجرای دقیق قوانین است، خاطرنشان کرد: بر همین مبنا با تهیه سیمای کشاورزی شهرستان با برگزاری جلسات مردمی و استفاده از تجربیات آنها، راهکارهای پیشنهادی و  قانونی دستگاه‌های اجرایی در حوزه کشاورزی به سمت رشد همه جانبه در این حوزه و حفاظت از منابع آبی در شهرستان ساری گام برمی‌داریم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا