توصیه امام جمعه موقت تهران به شورای شهر/ بدترین بی‌عرضگی برای ملت، تماشاگر بودن آنها است

آیت‌الله کاظم صدیقی در جمع اعضای شورای شهر مشهدمقدس،ضمن تسلیت شهادت امام‌ زین‌العابدین(ع و ایام محرم و صفراظهار داشت: این ایام دوران تحمل والاترین مصیبت‌ها، مشقت‌ها و مصائب تاریخی بود که آل‌بیت عصمت‌ و طهارت(ع)، برای بقای دین به‌عنوان یک برنامه به دوش گرفتند، تحمل کردند، اسلام را جان بخشیدند و خط نور را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه مسئله امامت، مسئله زعامت و حکومت است گفت: امام‌حسین(ع) اهداف متعددی را دنبال می‌کردند که نخستین آن تشکیل حکومت اسلامی بود، موضوعی که از نظر ظاهری، بسترش آماده و درخواست مردمی را نیز همراه خود داشت.

صدیقی اصلاح امور را دومین رسالتی دانست که امام‌حسین(ع) برای خود تعریف کرده بود و افزود: پیغمبران رسالت تشکیل حکومت را داشتند، مردم نباید صرفا نظاره‌گر باشند که کار جامعه و زندگی مردم به دست نادان‌ها و بی‌کفایت‌ها بیفتد.

وی تصریح کرد: بدترین بی‌عرضگی برای ملت، تماشاگر بودن آنها است، تماشای اینکه سرنوشت کشورشان به دست انسان خودفروخته و بی‌کفایت بیفتد.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه دین اسلام، دین بی‌تفاوتی نیست و همه باید مسئولیت‌پذیر باشیم گفت: دین برای فرد و جامعه است؛ براساس گفتمان دین اسلام، برای جامعه و امت توحیدی، همه نسبت به جامعه و در قبال مبارزه با فساد و غیره مسئولیت داریم.

صدیقی افزود: طبق همین اصل، اصلاح امور مردم، دومین رسالتی بود که امام‌حسین(ع) برای خود تعریف کرد.وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت در بین بخش‌های مختلف جامعه گفت: حفظ اخوت و صفا و دوستی از ارکان جامعه اسلامی است و باید پیوسته مدنظر داشته باشیم.

صدیقی خطاب به عموم مردم، به‌ویژه مسئولان اظهار داشت: همه باید برای شهید سلیمانی کار کنید ولی کارتان دیده نشود؛ نگران نباشید که خداوند مقرب شماست و کار حق تعالی است که اگر کار زیبایی انجام دهید، مبلغ شما خواهد بود و اجازه نمی‌دهد مخفی بماند.

وی با بیان اینکه «امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر»، سومین رویکرد و دستورکار امام‌ حسین(ع) بود گفت: امر به‌ معروف از این رو پیشتر از نهی‌ از منکر آمده چرا که با گسترش معروف در جامعه مانع از شکل‌گیری منکر می‌شویم.

امام‌ جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه شورای شهر باید به فکر مسکن و ازدواج جوانان باشد افزود: منتخبان مردم باید با شهرداری کنار بیایند که نشان دهند مظهر شهدا و مامور امام‌حسین(ع) و شهید سلیمانی هستند، در چنین شرایطی است که می‌توان مانع از فساد نسل جوان شد.

وی در مورد رسالت‌های شوراهای شهر و شهرداری اظهار داشت: مدیریت‌های شهری باید شعائر فراموش‌ شده و مظلومیت ائمه اطهار(ع) را جبران کنند چنین کاری نیازمند غیرت، همت، وحدت و برنامه است.صدیقی افزود: همیشه در خدمت مردم باشید و شبانه‌روز نشناسید اگر کار خوب را در عمل بزرگ کنید، کار بد کمرنگ می‌شود.

وی با اشاره به جشن‌های باشکوهی که در ایام عید غدیر شاهد بودیم گفت:هر جا نام«علی(ع)» باشد، آبادی را به‌همراه خواهد داشت؛نام مبارک ایشان را در صحنه بیاورید تا ببینید در صحنه چه‌ می‌شود.

صدیقی با بیان اینکه امام‌حسین(ع) با خون مبارک خود امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر کرد، افزود: این خون باید خط‌کشی شود؛ خون امام‌حسین(ع) چشمه جوشانی است که باید به همه خانه‌ها برده شود و امام‌ سجاد(ع) این رسالت را به خوبی اجرایی کرد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم بازگو کردن وصیت‌نامه و سیره شهدا گفت: اگر چنین نکنیم خون شهید زیرپای انسان‌های ضدانقلاب و ضددین پایمال می‌شود.

وی با اشاره‌ به شخصیت والای شهید بهشتی تصریح کرد: شهید بهشتی انسانی خودساخته و مدیری کم نظیر در دنیا بود، وی را می‌توان مظهر کفایت، لیاقت، دانش، بینش، مردم‌داری، ساختارسازی، برنامه‌ریزی و غیره دانست.

2323

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا