توصیه عضو کمیسیون آموزش مجلس به داوطلبان کنکور ۱۴۰۲


ایسنا/لرستان عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ توصیه کرد روی توانایی‌ها و دانش خودشان تکیه کنند و در دام افراد متقلب نیفتند.

مهرداد ویسکرمی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با برگزاری کنکور سراسری، اظهار کرد: اولین باری است که کنکور به صورت جدید یعنی بصورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مرحله از درس‌های تخصصی رشته‌ها آزمون گرفته می‌شود و شرط معدل نیز معدل سال سوم بوده که اثر آن قطعی و ۴۰ درصد است.

این نماینده مجلس بیان کرد: داوطلبان بدانند حجم کنکور قطعاً از کنکورهای قبلی کمتر است به این دلیل که فقط درس‌های تخصصی هستند.

ویسکرمی با بیان این‌که به داوطلبان توصیه می‌کنم به شایعات توجه نکنند، افزود: تجربه‌های قبلی و تجهیزاتی که جدیداً تدارک دیده شده همه برای این است که کنکور سالم برگزار شود.

وی اضافه کرد: سازمان سنجش با تجربه دو سال اخیر با موارد تقلب به شدت برخورد می‌کند و اگر کسانی وسوسه شده‌اند مراقب باشند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: داوطلبان روی توانایی‌ها و دانش خودشان تکیه کنند و در دام افراد متقلب نیفتند.

وی ادامه داد: همین الان افرادی داریم که از ۱۴۰۱ دچار مشکل شدند و قبولی آن‌ها کان‌لم‌یکن شده یا اینکه آزمون مجدد باید بدهند یا هنوز در بلاتکلیفی هستند.

ویسکرمی افزود: توصیه می‌کنیم هر کسی به داشته‌ها و دسترنج خودش تکیه کند، امیدواریم کنکور سالمی داشته باشیم و بهترین‌ها انتخاب شوند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یک مرحله دیگر کنکور تیرماه برگزار می‌شود و هرکدام از این دو کنکور که نمره آن بهتر باشد برای داوطلب لحاظ می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره برای کسانی که هنوز سال سوم را به پایان نرساندند می‌تواند کنکور آزمایشی باشد و برای دیگرانی که قبلاً شرکت کردند چون یک فرصت دیگر هم دارند می‌توانند با آرامش در این مرحله شرکت کنند.

ویسکرمی افزود: امیدواریم با گذشت زمان اشکالاتی که وجود دارد برطرف شود و روز به روز شاهد بهبود کنکور و شایسته گزینی بیشتر این امتحان و آزمون مهم کشوری باشیم.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا