تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران از مرز ۱۰۰۰‌مگاوات گذشت



ایسنا/سمنان وزیر نیرو از عبور وزارت نیرو از تولید ۱۰۰۰ ‌مگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور خبر داد.

دکتر علی‌اکبر محرابیان ۱۳ بهمن ماه در آیین افتتاح نیروگاه خورشیدی دامغان ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: وزارت نیرو برای افزایش تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر برنامه جامعی دارد.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه تولید انرژی پاک افزود: از تلاش های استاندار سمنان و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی که این پروژه را به عنوان پروژه منتخب اعلام کردند تقدیر و تشکر می کنم.

محرابیان ادامه داد:انرژی یکی از مولفه های قدرت است و کشوری که تولید انرژی پایدار داشته باشد، در مدیریت مصارف خود موفق بوده و امکان تبادل با دیگر کشورها را خواهد داشت.

وزیر نیرو به مهمترین چالش‌های پیش روی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کاهش منابع تجدید ناپذیر، تامین آب و موضوع محیط زیست سه چالشی است که در کشور با آن‌ مواجه هستیم.

محرابیان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای حل این چالش‌ها خاطرنشان کرد: توجه به انرژی های تجدید پذیر از جمله خورشید و باد، راهکار برون رفت از این چالش‌ها است.

وی به مزیت‌ نیروگاه‌های خورشیدی و بادی و انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت و گفت: با توجه به این‌ مهم، مصارف آب کاهش یافته و برای محیط زیست نیز آلودگی نخواهد داشت، البته که میزان هزینه ها نیز در بحث استفاده از نیروگاه های خورشیدی کاهش می یابد.

این عضو کابینه سیزدهم با تقدیر از دولت و مجلس شورای اسلامی برای حمایت از برنامه های مرتبط با انرژی های تجدید پذیر خورشیدی و بادی وزارت نیرو اضافه کرد:علمیات اجرایی تعداد زیادی نیروگاه تجدیدپذیر طی یک‌سال گذشته آغاز و روند اجرایی بسیاری نیز تکمیل شده و به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه امروز ما از مرز تولید یک هزارمگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور عبور کردیم افزود: نیروگاه خورشیدی ۱۰‌مگاواتی پاسارگاد دامغان از فناوری های روز برخوردار است و می‌تواند بیشترین استفاده را از انرژی خورشیدی داشته باشد چرا که صفحات متحرک هستند و از رو و پشت پنل قدرت تولید برق وجود دارد.

وی با اشاره به استقبال استاندار سمنان از راه‌اندازی یک نیروگاه دیگر در استان ادامه داد: امروز استاندار سمنان نیز خبر خوبی را در خصوص واگذاری زمینی برای احداث طرح توسعه و راه اندازی نیروگاه ۲۴ مگاواتی دادند که بسیار ارزشمند است.

وی به اهمیت این نیروگاه در دامغان اشاره و تصریح کرد: این‌ نیروگاه ۱۰ مگاواتی بیش از ۶۰ درصد برق شهر دامغان را تامین می کند، به بیان دیگر با استفاده از اینگونه نیروگاه ها، بخش قابل توجهی از برق مصرفی بدون ایجاد آلودگی، حذف منابع آبی و با لحاظ ملاحظات محیط زیست تامین خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا