ثبت‌نام بیش از هزار نفر در نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت/ ارسال ۱۱۱ مقاله به کنگره


دبیر علمی بخش علوم بالینی کنگره زخم و ترمیم بافت گفت: در این نهمین دوره این کنگره بیش از هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۱۱ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که ۲۴ مقاله برای سخنرانی و ۵۰ مقاله به عنوان پوستر انتخاب شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر پروین منصوری در نشست خبری نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت گفت: یکی از وظایف اصلی مراکز علمی، نشر علم اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم برای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها است. جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از ۹ سال قبل برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی در مورد زخم و ترمیم بافت داشتند.

وی با اشاره به اهمیت کنترل و پیشگیری درمان زخم گفت: دنیا در دهه اخیر توجه زیادی به کنترل و پیشگیری و درمان زخم داشته است، چراکه هویت کره زمین و زندگی بشر متفاوت شده است. مسن شدن جمعیت باعث افزایش مشکلاتی مثل چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها شده که هرکدام ممکن است معضل زخم را به دنبال داشته باشد. زخم‌ها ظاهراً ساده به نظر می‌رسند، ولی درمان آن‌ها و بار اجتماعی، مالی، روحی و … آن برای بیماران و جامعه بسیار زیاد است.

دکتر منصوری ادامه داد: در تمام دنیا توجه به این معضل بیشتر شده است و کنگره‌های مربوط به زخم به صورت بین‌المللی دو یا سه بار به صورت سالانه برگزار می‌شود که راه‌کارهای جدید درمانی را آموزش دهند.

وی در خصوص دیابت و پیشگیری از زخم پای دیابتی گفت: دیابت عارضه مهمی در دنیا است. تخمین زده می‌شود که در ۲۰ سال آینده پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، کشور دیابتی‌ها هستند. دیابت، زخم پای دیابتی، قطع عضو، عفونت و مرگ و میر را به دنبال دارد.

دبیر علمی بخش علوم بالینی کنگره زخم و ترمیم بافت با بیان این‌که بیش از هزار نفر برای نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت ثبت‌نام کردند، افزود: ۱۱۱ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده که ۲۴ مقاله برای سخنرانی و ۵۰ مقاله به عنوان پوستر انتخاب شده‌اند.

وی ادامه داد: با همکاری وزارت بهداشت امتیاز بازآموزی خوبی برای گروه‌های متنوعی پزشکان متخصصان و پیراپزشکان در نظر گرفته شده است که به شرح زیر است:

– متخصصان پوست، متخصصان و فوق تخصصان جراحی پلاستیک و ترمیم و سوختگی، جراحان عمومی و متخصصان عفونی: ۱۵ امتیاز بازآموزی

– فوق تخصصان جراحی عروق، متخصصان آسیب‌شناسی و متخصصان بیماری‌های داخلی و طب سالمندی و متخصصان بیماری‌های قلب و عروق و کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری: ۱۰.۵ امتیاز بازآموزی

– کارشناسی پرستاری، دکترای فیزیوتراپی، متخصصان پزشکی فیزیکی و توانبخشی و متخصصان روانپزشکی: ۷.۵ امتیاز بازآموزی

– متخصصان پرتودرمانی، دکترای علوم تغذیه، دکترای بیوشیمی و دکترای سالمندشناسی و کارشناسی ارشد زیست سلولی مولکولی: ۴.۵ امتیاز بازآموزی

دکتر منصوری خاطر نشان کرد: بُعد وسیعی از متخصصان، مخاطب این کنگره هستند و این نشان می‌دهد که این موضوع اختصاص به یک گروه ندارد و گروه‌های مختلف پزشکی همه درگیر این موضوع هستند.

وی در مورد موضوع سخنرانی‌های این کنگره گفت: برنامه‌های سخنرانی در قالب ۱۲ پنل تخصصی، ۷۲ سخنرانی ارائه می‌شوند. تازه‌های کنترل و درمان زخم، هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های جدید، طب شخصی و personalized medicine، زخم‌های عروقی و واریسی، گیاهان دارویی و فیتومدیسین، مراقبت‌های پرستاری، درمان‌های پیشرفته، پانسمان‌های نوین و داروی جدید و روش‌های تشخیص جدید زخم، زخم‌های سوختگی، فارماکولوژی و سبک زندگی، استفاده از سلول‌های بنیادی و محصولات سلولی، بهترین تجربه‌ها در درمان زخم، نور و فیزیک، میکروبیولوژی و فلور نرمال بدن، پنل‌هایی هستند که در این کنگره برگزار می‌شود.

دبیر علمی بخش علوم بالینی کنگره زخم و ترمیم بافت به پانسمان‌های جدید در حوزه زخم اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر این پانسمان‌ها پیشرفت‌های زیادی داشتند. افرادی که به بیماری پروانه‌ای دچار هستند باید در تمام عمر از پانسمان استفاده کنند، ولی پانسمان‌های خارجی هزینه سرسام‌آوری دارد و بسیاری از خانواده‌ها و مراکز پزشکی از پس این هزینه‌ها برنمی‌آیند. به همین دلیل در این کنگره پنل پانسمان‌های نوین برگزار خواهد شد.

دکتر منصور جمالی زواره، دبیر علمی بخش علوم پایه کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت، گفت: در جامعه مسائلی و زخم‌هایی وجود دارد که دیده نمی‌شوند و امیدواریم برخی از عزیزان به این موضوع ورود کنند. زخم‌هایی هستند که نمی‌بینیم مانند زخم های روحی که دیده نمی‌شود و زمینه‌های زیادی دارند و باید به این زخم‌ها پرداخت.

دکتر محسن فاتح، دبیر اجرایی نهمین کنگره زخم و ترمیم بافت در خصوص این کنگره توضیح داد: در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، کنگره به صورت غیرحضوری (وبینار) برگزار شد و امسال بعد از دو سال به صورت حضوری در سالن همایش‌های بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد که این کنگره چهارشنبه تا جمعه (۲۱ تا ۲۳ دی‌ماه) برگزار خواهد شد و در کنار برنامه‌های علمی پیش‌بینی‌شده، نمایشگاهی نیز برگزار خواهد شد که شرکت‌های فعال در حوزه زخم و ترمیم بافت در آن حضور پیدا خواهند کرد تا پژوهشگران بتوانند ارتباط نزدیک‌تری با حوزه‌های تجاری و بازار برقرار کنند.

دکتر فاتح به انتخاب دانشمند جوان در حوزه زخم و ترمیم بافت اشاره کرد و گفت: امسال از بین پژوهشگران داخل کشور که شرایط مورد نظر را داشتند، یک نفر به عنوان دانشمندان جوان برتر انتخاب می‌شود تا پژوهشگرانی که می‌توانند به حل مشکلات جامعه کنند، شناسایی شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این کنگره پژوهشگران متعددی از کشورهای کانادا، آلمان، استرالیا، چین و عراق به سخنرانی خواهند پرداخت.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا