جانشین سوگا؛ سیاستمدار فعال در رسانه‌های اجتماعی و مورد علاقه جوانان ژاپنی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، خبرگزاری نیپون امروز (شنبه) گزارش داد که یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن از تارو کونو، وزیر مسئول واکسیناسیون در این کشور برای جانشینی خود حمایت خواهد کرد.

یک روز پس از آنکه سوگا از تصمیم خود برای کناره گیری از سمت نخست وزریری ژاپن خبر داد مانورهای سیاسی در بین نامزدهای جانشینی وی در فضای سیاسی این کشور به شدت افزایش یافته است.

ساعاتی پس از اعلام خبر استعفا از سوی سوگا، شبکه تی بی اس بدون اشاره به منبع خاصی اعلام کردد که کونو برای فعالیت به عنوان رئیس حزب لیبرال دموکرات تصمیم خود را گرفته است. با اینحال این وزیر مسئول واکسیناسیون کرونا به خبرنگاران اعلام کرد که قصد دارد پیش از تصمیم گیری با اعضای حزب مشورت انجام دهد.

انتظار میرود که سوگا تا زمان انتخاب جانشین خود در انتخابات حزب لیبرال دموکرات تا 29  ماه جاری میلادی به فعالیت خود ادامه دهد.

کونو 58 ساله که سابقه فعالیت به عنوان وزیر خارجه و وزیر دفاع ژاپن را دارد توانست حمایت گسترده جوانان ژاپنی را از طریق توییتر جلب کرده و درحال حاضر 2.3 میلیون فالور در توییتر دارد؛ اتفاقی که برای سیاستمداران ژاپنی به واسطه سن بالا و عدم علاقه به رسانه های اجتماعی چندان مرسوم نیست.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا