جدیدترین خبرها از جشنواره پویانمایی تهران

همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران نمایشگاه آثار تصویرگری و پوسترهای مرتضی ممیز و فرشید مثقالی و همچنین بازار این رویداد برپا می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هفتمین بازار ملی پویانمایی در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از  ۸ تا ۱۲ خرداد از ساعت ۱۴ تا ۲۱ در سالن نمایشگاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب تهران برپا می‌شود. 

جعفر عبدی مسئول بازار ملی پویانمایی در این‌باره توضیح داد: در این بازار که امسال هفتمین دوره خود را سپری می‌کند، ۳۰ شرکت تولید انیمیشن که جزو بهترین‌های این حوزه هستند، دانشگاه‌های هنری صاحب رشته انیمیشن و سازمان‌های مختلف، محصولات خود و چگونگی خلق این آثار را برای مراجعه‌کنندگان عرضه و تبیین می‌کنند.  همانطور که از نام بازار ملی مشخص است، در این دوره بازار جشنواره پویانمایی تهران فقط شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های ایرانی حضور دارند.

عبدی درباره هدف برگزاری بازار ملی پویانمایی گفت: بازار ملی پویانمایی با هدف ایجاد تعامل میان شرکت‌های انیمشین‌سازی و دانشجویان، دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان این حوزه برپا می‌شود.  فعالان حوزه پویانمایی می‌توانند با حضور در بازار با آخرین دستاوردهای رشته پویانمایی در کشور، آشنا شده و در گفت‌وگوهایی تخصصی از تجربیات و اطلاعات تولیدکنندگان بهره‌مند شوند. 

عبدی در ادامه بیان کرد: حضور در بازار ملی پویانمایی می‌تواند فرصتی برای معرفی افراد و شناساندن موقعیت حرفه‌ای آن‌ها به فعالان این حوزه در راستای تامین نیروی انسانی در بخش فنی و هنری باشد. 

او در پایان با بیان اینکه حضور برای عموم در هفتمین بازار ملی پویانمایی فراهم نیست، تصریح کرد: شرکت در بازار تنها برای افراد متخصص و حرفه‌ای از جمله ‌تهیه‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، خریداران، فروشندگان و نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی، سینمای خانگی، رسانه‌های جدید و تولیدکنندگان و فروشندگان تجهیزات مربوطه امکان پذیر است که پیش‌تر ثبت نام کرده باشند.

همچنین کانون در خبر دیگری اعلام کرده است: همزمان با ایام برگزاری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران نمایشگاهی از اصل تصاویر برخی از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پوسترهای چاپی که توسط زنده‌یاد مرتضی ممیز و فرشید مثقالی تصویرگری و طراحی شده­‌اند، در موزه­ ملی هنر و ادبیات کودک کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری واقع در خیابان حجاب تهران برپا می‌شود.

این نمایشگاه به مناسبت بزرگداشت این دو هنرمند نام‌آشنای کشور پیش­‌بینی شده است که در آن ۲۹ اثر تصویرگری اصل و ۵ پوستر چاپی به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه آثار تصویرگری مرتضی ممیز و فرشید مثقالی همزمان با جشنواره پویانمایی تهران ۸ خرداد ١۴٠١ افتتاح می‌شود اما پس از اتمام جشنواره نیز به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی ۸ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا