جزییات تفاهم‌نامه شهرداری با مپنا/۱۵۵ واگن مترو ساخته می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طبق تفاهم‌نامه شهرداری، ساخت یک خط مترو به همراه تأمین تجهیزات و ناوگان (قطار) برعهده شرکت مپنا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی شفیعی درباره ساخت یک خط کامل مترو توسط بخش خصوصی، بیان کرد: تفاهم‌نامه اولیه‌ای بین شهرداری تهران و شرکت مپنا مبادله شده است. محورهای مختلفی نظیر برقی‌سازی ناوگان، ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی، احداث یک خط کامل مترو و … در این تفاهم‌نامه گنجانده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مهم‌ترین محور این تفاهم‌نامه، ساخت یک خط کامل مترو به همراه تجهیزات از میان چهار خط باقی مانده است، افزود: شرکت مپنا درحال تصمیم‌گیری برای انتخاب است تا ببیند ساخت کدام یکی از خطوط باقی مانده (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) باتوجه به شرایط‌شان مناسب‌تر است.

شفیعی در ادامه تأکید کرد که طبق این تفاهم‌نامه، ساخت خط مترو به همراه تأمین تجهیزات و ناوگان (قطار) برعهده شرکت مپنا خواهد بود.

وی ضمن اشاره به راه اندازی صنعت واگن سازی در این شرکت، گفت: درحال حاضر شرکت مپنا، شرکت واگن پارس را خریداری کرده است و خودشان برای تأمین و تولید قطارهای خط مورد نظر، اعلام آمادگی کرده‌اند.

بر اساس گزارش سایت شهر، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه یک پروژه دیگر درحال پیگیری از شرکت مپناست، افزود: غیر از بهره برداری از یک خط کامل مترو، این شرکت پیشنهاد داده‌ تا برای تولید ۱۵۵ دستگاه واگن مترو از طریق فاینانس اقدام کند؛ یعنی تولید این ۱۵۵ دستگاه واگن توسط صنعت واگن سازی خودشان انجام شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا