جشنواره ملی «تبیین» در ۳۰ استان کشور برگزار می‌شود



ایسنا/لرستان معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «تبیین» با موضوع قرآن و عترت در سطح کشور، گفت: این جشنواره در سه استان کرمان، خراسان و لرستان برگزار و در مابقی استان‌ها در حال برگزاری است.

علی‌رضا معاف پنجم، بهمن‌ماه، در آیین اختتامیه جشنواره ملی تبیین «موشن‌گرافیک قرآنی» لرستان که در تالار شهید آوینی خرم‎آباد برگزار شد، اظهار کرد: از منظر و نگاه آیت‌الله جوادی آملی، آیه ۱۸ سوره لقمان‌ «إِنَّ اللَّهَ لا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتالٍ فَخُورٍ»، آیه هنر قرآنی است.

وی عنصر اصلی هنر را خیال‌پردازی دانست و با بیان اینکه «مُخْتال لٍفَخُورٍ» مصداق انسان خیال‌پرداز یا هنرمندی است که هنرش مردمی نیست، اضافه کرد: خداوند هنرمندی که با هنرش فخر می‌فروشد را دوست ندارد.

معاف با یادآوری اینکه در هنر نباید فخرفروشی باشد بلکه باید با تواضع و در خدمت مردم باشد، گفت: هنر قرآنی که با آن تفاخر بسط پیدا کند، هنر دینی نیست.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هنر قرآنی «مُخْتال لٍفَخُورٍ» نیست چراکه قرآن برای مردم است و هنر قرآنی هم برای مردم است، افزود: از منظر قرآنی و ویژگی هنر قرآنی، مردمی بودن آن است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین مقام معظم رهبری، تکلیف قرآنی، فریضه، فوری و واجب است، افزود: جهاد تبیین، گفت‌وگو با مردم و روشنگری با روش‌های مختلف است، چراکه مردم شبهه و انتقاد دارند لذا باید با جهاد تبیین و بهره‌مندی از روش‌های مختلف در آن، سؤالات مردم را پاسخ داد.

معاف با یادآوری اینکه در قرآن کریم چند جهاد سیاسی، جهاد اصغر، جهاد اکبر، جهاد با نفس و جهاد کبیر یا جهاد فرهنگی وجود دارد، اضافه کرد: جهاد فرهنگی روشنگری و اقناع مردم است و ما موظف با جهاد تبیین هستیم و ابزار مهم در جهاد تبیین هنر قرآنی است چرا که هنر قرآنی باید برای مردم باشد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمند دینی و قرآنی متواضع و مردمی می‌تواند با ابزار مردم، جهاد تبیین کند، اضافه کرد: وزارت ارشاد وظیفه تبیین را با هنر مردمی برای مردم انجام می‌دهد و در این راستا جشنواره جهاد تبیین با موضوع قرآن و عترت در ۳۰ استان در حال برگزاری است که در سه استان کرمان و خراسان و لرستان انجام شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا