جنگنده‌های اف ۱۶ را به اوکراین منتقل نمی‌کنیم، مگر با تصمیم مشترک ناتو



وزیر دفاع لهستان گفت که ورشو آماده انتقال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین در صورت تصمیم مشترک کشورهای «ناتو» است.

به گزارش ایسنا، ماریوش بلاشچاک، وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که جنگنده‌های اف ۱۶ را در صورتی به اوکراین منتقل می‌کند که اعضای ناتو تصمیم مشترک در این زمینه اتخاذ کرده باشند.

او گفت: ما قبلا تجربه‌ای در مورد میگ-۲۹ داشتیم؛ بنابراین می‌توانم پاسخ دهم که چنین تصمیمی باید توسط همه متحدان ناتو اتخاذ شود.

پیش از این، رسانه‌ها گزارش داده بودند که برخی از اعضای دولت آمریکا برای انتقال جنگنده های F-۱۶ به ارتش اوکراین فشار می‌آورند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش از این از تحویل جنگنده های اف ۱۶ به ارتش اوکراین خودداری کرده بود اما امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که امکان تحویل هواپیما به اوکراین را رد نمی کند. همچنین رسانه‌های فرانسوای گزارش دادند که پاریس در حال بررسی درخواست کی‌یف برای آموزش خلبانان اوکراینی است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با تامین سلاح به اوکراین «با آتش بازی می کنند»؛ همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب نه تنها به موفقیت مذاکرات اوکراین و روسیه کمک نمی کند، بلکه روی آن تاثیر منفی خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا