جوکار: مسئولان مانند شهید سلیمانی به وعده‌های خود عمل کنند



رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: شهید سلیمانی فرمانده ای بود که تنها به دستور و فرمان اکتفا نمی کرد بلکه در صف مقدم نبرد با دشمنان بود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی بیان کرد: اولین موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد مکتب شهید سلیمانی است؛ نگاهی که شهید سلیمانی به ساختار نظام داشتند حائز اهمیت است. شهید سلیمانی معتقد بود که نظام جمهوری اسلامی حرم است و حفظ حرم واجب است. از سوی دیگر نگاه شهید سلیمانی به ولایت نیز باید مورد توجه قرار گیرد، شهید سلیمانی همواره تبعیت کامل از ولایت داشت و خود را سرباز ولایت می دانست.

شهید سلیمانی به معنای واقعی ولایت مدار بود

وی در ادامه اظهار کرد: هرگاه مقام معظم رهبری به شهید سلیمانی فرمانی می دادند، در راستای تحقق آن از همه چیز خود می گذشت. ما در سوریه شاهد بودیم که حضرت آقا به شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله اشاره می کند و می گوید آینده متعلق به ما است و پای کار بروید، آنها نیز پای کار رفته و با جان و دل کار می کنند. شهید سلیمانی این درس را به ما داد که رمز موفقیت در این است که ما به معنای واقعی ولایت مدار باشیم، شهید سلیمانی در عمل مکتب و تفکر خود  را ثابت کرد.

شهید سلیمانی همواره در خدمت به مردم حاضر بود

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شهید سلیمانی در میدان عمل بود و فرمانده ای بود که در صف مقدم نبرد با دشمنان بود و تنها به دستور اکتفا نمی کرد. این دو ویژگی شهید سلیمانی مورد توجه مسئولان ما باشد. ولایتمداری و اجرای کامل سیاست های مقام معظم رهبری در همه حوزه های کشور و حضور در میدان عمل دو ویژگی مهم شهید سلیمانی بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی گفت:‌ از سوی دیگر شهید سلیمانی همواره در خدمت به مردم حاضر بود، در هر جایی که فریاد کمک بلند شد شهید سلیمانی در آنجا حضور یافت. اگر سیلی می آمد یا زلزله ای می آمد حاج قاسم همواره در صحنه حاضر بود حتی اگر در خارج از کشور نیز مردم در جایی مورد ستم قرار می گرفتند، شهید سلیمانی در آنجا حاضر بود.

مسئولان باید مانند شهید سلیمانی در خدمت مردم باشند

وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان ما نیز باید از شهید سلیمانی آموخته و خود را خدمت گزار مردم بدانند. این فرمانده بزرگ ما که آمریکا را در منطقه غرب آسیا ذلیل کرد و سیاست های آن ها را به بن بست کشاند، همواره خدمت گزار مردم بود و به آن نیز افتخار می کرد. امروز مسئولان نیز باید چنین باشند و در خدمت مردم باشند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد و دیدگاه‌های شهید سلیمانی دنبال شود قطعا بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

نگاه شهید سلیمانی راهبردی بود

جوکار در پایان افزود: نگاه بلند دیگری که شهید سلیمانی داشت، نگاه راهبرد بود که آینده را می دید. شهید سلیمانی اعتنایی به مسائل کوتاه مدت نمی کرد و آنچه که اعلام می کرد را اعمال می کرد. مثلا شهید سلیمانی اعلام کردند که تا سه ماه دیگر اثری از داعش نخواهد بود، آن را محقق هم ساختند. مسئولان ما نیز اگر وعده هایی می دهند باید آنها را محقق سازند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا