حاشیه‌های «هفت»، «قهوه ترک» و «زخم‌کاری»/اظهارات ضرغامی درباره سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد و گنج‌



روز سه‌شنبه دوم خرداد ماه را با حاشیه‌ها و تازه‌هایی از سریال‌های«هفت»، «قهوه ترک» و «زخم‌کاری» و همچنین آخرین سریال کیانوش عیاری، خبرهایی از کنسرت‌های «چارتار» و «فرج علیپور»، اظهارات ضرغامی درباره سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد و “کشف شبکه جاسوسی علیه گردشگری ایران” پشت سر گذاشتیم.

به گزارش ایسنا، حمید نعمت‌الله چهار سال پس از ساخت فیلم «قاتل و وحشی» پروژه تازه‌اش را جلوی دوربین می‌برد. «بت» نام فیلم تازه حمید نعمت‌الله است که سازنده «رگ خواب» برای پروانه ساخت این فیلم اقدام کرده و قصد دارد آن را تابستان امسال جلوی دوربین ببرد.

از سویی قرار است که فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی «هادی محقق» از سوم خرداد در سینماهای فرانسه اکران عمومی شود. فیلم «دِرب» در اولین حضور جهانی خود، بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان را افتتاح کرد و توانست برنده جایزه اصلی بخش رقابتی جی‌سئوک جشنواره شود.

در این میان با خبر شدیم که «ری استیونسون»، بازیگر فیلم «ثور» و سریال «جنگ ستارگان» در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

حاشیه‌های آخرین سریال عیاری

چند روز گذشته خبری درباره آخرین سریال کیانوش عیاری داشتیم که رییس مرکز سیما فیلم اعلام کرد که این سریال قرار نیست از تلویزیون پخش شود، از این رو در گزارشی به حاشیه‌های آخرین سریال عیاری پرداختیم که در این لینک می‌توانید آن را بخوانید. 

تماشای سریال «هفت» واقعا رایگان است؟

افزون براین‌ها، «هفت» و «پدرگواردیولا» دو سریال شبکه نمایش خانگی هستند که به‌تازگی خبر پخش آنها در فضای مجازی اعلام شده است. سریال «هفت» با بازی جمعی از هنرپیشه‌های مطرح، طبق اعلام پلتفرم پخش‌کننده و با انتشار ویدئویی از آن، قرار است رایگان منتشر شود، اما این‌که این رایگان بودن تا چه اندازه واقعی است، پرسشی است که نیاز به شفاف‌سازی بیشتر از سوی پلتفرم دارد.

«قهوه ترک» نیامده حاشیه‌ساز شد/آغاز ساخت «زخم کاری ۲» با جواد عزتی

این در حالی بود که سریال پلیسی «قهوه ترک» با بازی حامد بهداد که اعلام‌شده پخش آن از اوایل خرداد ماه در شبکه نمایش خانگی آغاز می‌شود، پس از انتشار تیزر با حاشیه‌هایی همراه شده که توضیح پلتفرم پخش‌کننده را به همراه داشت.

و خبر دیگر در حوزه سریال‌های نمایش خانگی این بود که فیلمبرداری فصل دوم سریال «زخم کاری» با نام «بازگشت» آغاز شد.

چرا شبکه امید باید تعطیل شود؟

از مدت‌ها قبل زمزمه تعطیلی شبکه امید به گوش می‌رسید حالا اخیرا محمد سرشار، مدیر سابق شبکه کودک در پی این ماجرا مطالبی را عنوان کرده است. او در صفحه شخصی‌اش نسبت به تصمیم‌گیری درباره تعطیلی شبکه امید واکنش نشان داد و با تایید این رویکرد، با انتشار تصاویر و نمودارهایی در این زمینه، دلایلش را تشریح کرد.

چند نمایش جدید بر صحنه تئاترشهر و نوفل‌لوشاتو

در حالی‌که نمایش «خدای جهنم» به نویسندگی سَم شپارد و کارگردانی سیاوش جامع از روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می کند، دو نمایش «ساپو» به کارگردانی محمدامین سعدی و «برف شادی» به کارگردانی رضا حسین‌زاده نیز در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌روند.

نکوداشت سمیعی گیلانی در زادگاهش

همچنین اعلام شد که مراسم نکوداشت احمد سمیعی گیلانی و رونمایی فیلم مستند «چهره‌نگاری سبز بن‌دار» ساخته‌ منوچهر مشیری روز پنجشنبه ۴ خرداد، از ساعت پنج و نیم عصر در خانه‌ فرهنگ گیلان، زادگاه احمد سمیعی گیلانی برگزار خواهد شد.

تقدیر کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارشاد

در ادامه، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای برای برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از وزیر ارشاد تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: 

اتفاقی که برای اولین‌بار در نمایشگاه کتاب افتاد

فعالیت گالری گلستان با سیاست درهای بسته ادامه دارد

افزون بر این‌ها، خبر از تعطیلی همیشگی گالری گلستان داشتیم. مدیر گالری گلستان ضمن اشاره به تعطیلی همیشگی این گالری اعلام کرد که بنا بر استقبال مخاطبان نمایشگاه‌های مجازی ادامه خواهد داشت. همچنین نمایشگاه آنلاین نقاشی ناهید مؤمن خانی و نمایشگاه آنلاین نقاشی مریم منصوبی هم از روز پنجم خردادماه به صورت آنلاین در این گالری به نمایش گذاشته می‌شود و تا روز دهم خرداد ماه قابل بازدید خواهد بود. 

کارتون‌هایی با موضوع معلولیت روی دیوارهای کاخ سعدآباد

همچنین نمایشگاه کارتون «موزه و معلولیت» به مناسبت روز موزه و معلولیت همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در خانه کاریکاتور ایران و مجموعه فرهنگی، تاریخی سعدآباد از تاریخ سوم تا سی و یکم خرداد ماه برگزار می شود.

تازه‌هایی از «چارتار» و «فرج علیپور»

این در حالی است که گروه موسیقی «چارتار» نیز به‌زودی در خرداد ماه در تهران و شهرستان‌ها به روی صحنه می‌رود و «فرج علیپور» ـ هنرمند موسیقی نواحی ـ در راستای برگزاری کنسرت‌هایش، سه‌شنبه ـ نهم خرداد ماه ـ در کرج به روی صحنه می‌رود.

 قرار نیست همه امور از ابتدا پیگیری و اجرا شود

همچنین مراسم تودیع و معارفه مدیرکل هنرهای تجسمی و روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد با حضور محمود سالاری، معاون هنری و مدیران این معاونت برگزار شد. مدیرکل هنرهای تجسمی در مراسم معارفه خود، با بیان اینکه قرار نیست همه امور از ابتدا پیگیری و اجرا شود، خاطرنشان کرد: در این دوره از تجربیات مدیران گذشته نیز استفاده می‌شود.

آمار قاچاق، دستگیری ها و جرایم آثار تاریخی/

اظهارات ضرغامی درباره سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد

در ادامه، مراسمی هم به مناسبت هفته میراث فرهنگی، با حضور عزت‌الله ضرغامی و جمعی از نیروهای یگان و حوزه مرمت سه‌شنبه دوم خردادماه برگزار شد که در این مراسم، ۱۹۰ پروژه حفاظت و مرمت بناها و آثار تاریخی رونمایی و اقدامات یگان حفاظت در سال گذشته تشریح شد.

عزت‌الله ضرغامی نیز گزارش‌های گنج‌یابی برخی مسؤولان را روایت کرد و فلزیاب را معضلی برای میراث فرهنگی دانست. او همچنین دستور تعیین تکلیف و معدوم کردن فلزیاب‌هایی را که کشف و ضبط می‌شود صادر کرد.

همچنین وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهاراتی را درباره ماجرای سرقت فرش‌های کاخ سعدآباد، “کشف شبکه جاسوسی علیه گردشگری ایران” و رابطه با مصر و رقابت با عربستان بیان کرد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

ماجرای ممنوعیت کار چند خواننده پاپ صحت دارد؟

امیدوارم حسام محمودی ما را حلال کند

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا