حجت الاسلام سعیدی: امتیازات دولت سیزدهم موجب امیدواری مردم شده است/ نیروهای مسلح آماده همکاری با دولت

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم: قریب به یکماه از استقرار دولت سیزدهم می گذرد و در این مدت صحبت‌‌های زیادی پیرامون چالش ها و فرصت‌های پیش روی این دولت برای حل مشکلات کشور مطرح شده است.

در این بین موضوع هم افزایی بین قوا و اتحاد سه قوه برای برون رفت ازمشکلات کشور یکی از مسائلی است که همواره روی آن تاکید شده است.

در همین رابطه و برای تبیین این موضوع به سراغ حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا رفته و با وی به گفتگو نشستیم که در ادامه می توانید مشرو.ح این گفتگو را بخوانید:

تسنیم: با توجه به تبلیغات گسترد ضد انقلاب برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات پیام حضور مردم در انتخابات چه بود؟

حجت الاسلام سعیدی: در انتخابات 1400 عواملی وجود داشت که می توانست در کاهش مشارکت مردم در عرصه انتخابات مرحله سیزدهم تاثیر گذار باشد از جمله آن عوامل، ضعف عملکرد دولت پیشین و سرخوردگی از جریان اصلاحات و تلاش فراگیر دشمنان خارجی و همفکران داخلی آنها به ویژه نوع رفتار جریان اصلاح طلب به ویژه عناصر تندرو و افراطی آنان و به طور خاص موضوع بیماری کرونا یکی از این عوامل بود اما به رغم همه موانع مشارکت در سطح نزدیک به 50 درصد  توسط مردم موفقیت بسیار بزرگی برای نظام به شمار می آید.

در تحلیل و پیام حضور مشارکت مردم در انتخابات به رغم وجود تبلیغات گسترده  دشمنان می توان چند نکته را مورد توجه قرار داد: نخست تفکیک بین مصالح عالیه نظام و مشکلات مربوط به دولت توسط مردم می باشد. یعنی مردم روی مصالح ملی، امنیت ملی، وحدت ملی و انسجام ملی و نسبت به ولایت فقیه و شخص رهبری معظم(مدظله العالی) حساسیت خاصی دارند و این امور را از منافع شخصی و مسائل جاری زندگی خود تفکیک می‌کنند و هرگاه جایگاه رهبری و یا امنیت، انسجام و اقتدار ملی در معرض تهدید قرار گرفت، حضور مردم زمینه ساز تقویت ارکان نظام شد.

نکته دوم، نگرش و امید به تحول در سایه تغییر دولتمردان و نوسازی دولت و ورود نیروهای تازه نفس و کارآمدتر در پرتو مردم سالاری دینی است. یکی از فواید دموکراسی و مراجعه به آراء مردم در هر دوره چهار ساله، چرخش نیروها و گرایش امیدوارانه مردم به مجموعه دیگری که زمینه بهتری را برای حل مشکلات دارد، است. شرایط دولت یازدهم و دوازدهم و یأس و ناامیدی مردم از حل مشکلات توسط آن دولت و شرایط حاکم بر مجلس شورای اسلامی و حرکت مثبت قوه مقننه در جهت کارآمدسازی مجلس زمینه حضور مردم را در عرصه انتخابات فراهم کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

نکته سوم، عملکرد جناب آقای رئیسی در قوه قضاییه و اقدامات مثبت ایشان در برخورد با فساد و توجه ویژه به فعال سازی بخش‌های تولیدی و برجستگی شخصیت ایشان در بین کاندیدها و از سوی دیگر اقبال عمومی به ایشان از جمله عوامل و پیام دیگر حضور بسیاری از اقشار در عرصه انتخابات به شمار می آید.

نکته چهارم که می توان به عنوان مهمترین عامل مطرح کرد این است که دعوت و تاکید رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) و اجابت مردم از دعوت ایشان و دیگر مراجع بزرگوار زمینه ساز حضور مردم در انتخابات شد.

تسنیم: با توجه به اینکه هم اکنون در انتخابات مجلس و دولت و از سوی دیگر شوراهای شهر، مردم به جناح انقلاب رای داده‌اند اکنون وظیفه و اولویت اول دولت را چه چیز می دانید؟

حجت الاسلام سعیدی: از پدیده های مثبت و مبارک در این دوره همبستگی بین قوای سه گانه و همسویی با آرمان و سیاست ها، راهبرد ها و تدابیر کلان رهبری معظم انقلاب است که متاسفانه در دوره های پیشین چنین همبستگی و همسویی وجود نداشت. اصولا در نظام دینی و اسلامی سیاستگذاری و هماهنگی و اعمال مدیریت با ولی فقیه به عنوان رهبر انقلاب و زعیم امت اسلامی است و این امور در صورتی به طور کامل تحقق می یابد که سران و مجموعه قوای سه گانه هم نسبت به سیاست‌ها و راهبردها شناخت و باور داشته و هم کشش و گرایش داشته باشند و هم در عمل به آن ها ملتزم باشند که متاسفانه بداندیشان وقدرت طلبان که خود در صدد تسلط بر دو قوه مجریه و مقننه بوددند یک دست شدن قوا را منفی تلقی می کردند و اصل همبستگی بین قوا را زیر سوال می بردند.

البته منظور از همبستگی بین قوای سه گانه همبستگی و همسوئی با مبانی و اصول انقلاب و دیگاه های رهبری نظام در مسائل کلان نظام همچون سیاست خارجی و بین المللی، اقتصاد، فرهنگ، تیم اداری دولت و امثال این ها و هم گرایی، هم افزایی و تعامل همه جانبه در اجرایی و عملیاتی سازی سیاست‌ها و راهبردها است و منظور این نیست که مجلس از وظایف خود کوتاه آمده و در سایه دولت حرکت کند و یا دولت از وظایف خود سرباز زند و تسلیم مجلس باشد.

اکنون با توجه به هماهنگی بین قوای مجریه، مقننه و قضائیه و در کنار آن ها شورای  شهر تهران فرصت بسیار مناسبی فرا روی نظام قرار گرفته که تا با حرکت همه جانبه جهادی، شیرینی کار آمدی نظام دینی را به کام تشنه مردم حقیقت جو چشانیده و ظرفیت بالای نظام را به رخ جهانیان بکشند.

اولویت‌های فراروی دولت مشخص است که می توان در مرحله اول کنترل حرکت افسار گسیخته کرونا باشد که این کنترل الزاماتی دارد و بخشی از آن مربوط به تامین واکسن از منابع داخلی و خارجی است و بخش دیگری جنبه داخلی دارد که همان عزم راسخ در جهت اجرای پروتکل ها است. اولویت دیگر سرو سامان دادن به وضعیت اقتصادی با تامین نیازهای عمومی مردم و کنترل قیمت‌ها و حرکت گام به گام در جهت تثبیت وضعیت و معیشت و افزایش اعتبار پول ملی است اما واقعیت این است که برای مجموعه دولت و وزاتخانه‌ها نمی توان اولویت‌های واحد و نسخه واحدی را در نظر گرفت بلکه هر وزارتخانه‌ای اولویت خاص خود را دارد که ضمن توجه به اولویت های دولت برنامه خاص وزارتخانه را اولویت بندی کند.

تسنیم: در راستای تقویت هرچه بیشتر دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه چه وظایفی دارند؟

حجت الاسلام سعیدی: در راستای حل مشکلات و چالش های کشور همبستگی، همگرایی و هم افزایی بین قوای سه گانه از اهم مسائل و از الزامات قطعی است زیرا پیوستگی و وابستگی بین سه قوه وجود دارد و حل مسائل بدون همبستگی کامل بین سه قوه امکان پذیر نمی باشد.

حل مشکلات اقتصادی کشور مستلزم همبستگی بین دولت و مجلس و دولت مجلس با قوه قضائیه است. مقابله با فساد، مقابله با قاچاق کالا و ارز، مقابله با گرانی مستلزم هماهنگی بین سه قوه است. دولت باید گلوگاه‌های فساد را مسدود کند، مجلس باید قوانین لازم را پیش بینی نماید و قوه قضائیه باید برخورد جدی با مجرمین داشته باشد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

برخورد با پدیده نفوذ و جاسوسی دشمن در مراکز حساس نیاز به همبستگی بین دولت و دو قوه دیگر  دارد. اشراف اطلاعاتی در کشور و مقابله با فعالیت‌های سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای متخاصم و تعیین محدوده تردد نمایندگی‌های کشورهای خارجی هم نیاز به قانون دارد و هم اعمال مدیریت وزارت اطلاعات را میطلبد و هم برخورد قوه قضائیه را طلب می‌کند.

چگونه است که عناصر دو تابعیتی توانستند به برخی مسئولیت‌های حساس دست پیدا کنند و چگونه است که سروکله سفیر انگلیس در برخی تظاهرات پیدا می شود. چه خلائی وجود دارد که سفرای برخی کشورها در مناطق دور دست کشور حضور پیدا می‌کنند. حل این مسائل و جلوگیری از تکرار این حوادث ناگوار، مستلزم همبستگی بین سه قوه است.

مقابله با سیر حرکت شکاف اجتماعی و نظام طبقاتی که برای اولین بار رهبر معظم انقلاب در سالگرد حماسه مردم تبریز با نگرانی به آن اشاره نموده، حرکت به سمت عدالت اجتماعی نیاز به همبستگی بین سه قوه دارد. حل مشکل انحصار واردات دارو، نهادههای دامی و دیگر انحصارات که از آن به مافیا تعبیر می‌شود مستلزم همبستگی بین سه قوه خواهد بود. اصلاح سیستم اداری و تداوم اصلاحات در قوه قضائیه و سالم سازی عملکرد شهرداری ها و مقابله با فساد و رانت، ویژه خاری و رشوه و تسهیل ارائه خدمات به مردم با هماهنگی و هم افزایی بین قوای سه گانه امکان پذیر است.

تسنیم: به نظر شما در شرایط کنونی نیروهای مسلح چه کمکی می توانند به دولت داشته باشند؟

حجت الاسلام سعیدی: نیروهای مسلح همواره در راستای فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در همکاری با دولت‌ها و ارائه خدمات به مردم ایفای نقش نموده و بر اساس درخواست رئیس دولت کارگزاران و تایید رهبر معظم انقلاب بخش عمده ای از توان مهندسی و تجهیزاتی سپاه وارد عرصه سازندگی شد و نقش مؤثری در سازندگی ایفا کرد و به تدریج در قالب قرارگاه سازندگی در سطح گسترده وارد عرصه زیر ساخت‌ها شده و پروژه‌های سنگینی را عملیاتی کرد و موانع زیادی را برداشت و تسهیلات زیادی را برای مردم فراهم ساخت که البته با توجه به شرایط و گرایشات دولت ها بعضا قرارگاه مورد بی مهری قرار می‌گرفت و کمتر در انجام پروژه ها مشارکت داده می شد.

با ورود و فراگیری بیماری کرونا طبق تدبیر فرماندهی معظم کل قوا مجموعه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی به صورت فراگیر وارد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری و درمان بیماران گردیده و نقش مهمی را از خود به منصّه ظهور گذاشتند.

در حال حاضر اولویت نیروهای مسلح قرار دادن همه ظرفیت در خدمت مردم و مقابله با ویروس خطرناک کرونا و درمان بیماران می باشد و در کنار این ماموریت قرارگاه خاتم الانبیاء با توان مضاعف در کنار دولت قرار گرفته و در قالب سیاست ها و راهبرد های دولت در حل مشکلات اقتصادی و تکمیل پروژه های نیمه تمام ایفای نقش کند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

از دیگر مصادیق همکاری نیروهای مسلح با دولت تامین بخشی از نیروهای کارآمد و با تجربه برای تکمیل کادر مدیریتی می باشد که دولت به شدت به این  نیرو ها با رویکرد جهادی و با انگیزه الهی نیازمند است.

جهت گیری انقلابی وزارت امور خارجه در دوره کنونی و همگرایی بین دیپلماسی و میدان، بستر مناسبی را فرا روی سپاه و وزارت خارجه در جهت تقویت جبهه مقاومت قرار داده که در جبهه ای واحد زمینه پشتیبانی معنوی از جبهه مقاومت به مراتب بهتر از گذشته فراهم شود.

ظرفیت بسیار گسترده سازمان بسیج از دیگر عوامل مهمی است که در عرصه های گوناگون از جمله تداوم طرح شهید سلیمانی، گسترش خدمات به مردم و ماموریت اشتغالزایی و توسعه امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی به دولت کمک کند.

تسنیم: امروز در شرایطی هستیم که اغلب سیاست های آمریکا در منطقه شکست خورده است و آنها در حال ترک منطقه هستند در این شرایط تیم سیاست خارجی دولت چه راهبردی را باید اتخاذ کند؟

حجت الاسلام سعیدی: مهمترین راهبرد دستگاه دیپلماسی کشور در دولت انقلابی و مردمی اصلاح سیاستها و انحرافات و نارسایی های دولت موسوم به اعتدال در سیاست خارجی می‌باشد. دولت پیشین متاسفانه در سیاستهای خارجی با عدول از چهارچوب سیاستهای تعیین شده توسط رهبری معظم اشتباهات استراتژیکی زیادی در عرصه سیاست خارجی مرتکب شدند که از جمله آنها : یکی اتکاء بر غرب و به طور خاص به آمریکا و تبدیل شیطان بزرگ به کدخدا با تصور اینکه اروپا نوچه های آمریکا هستند و ما باید با کدخدا ببندیم و رفتند و آمدند،نشستند و برخواستند اخم کردند و بیشتر خندیدند اما آنها کالاهای نقد را تصاحب کردند و یک مشت وعده سرخرمن تحویل دولت تدبیر و امید دادند که دستگاه دیپلماسی بر اساس تدبیر دولت از کدخدا سر خورده و ناامید و به نوچه ها متوسل شدند که معلوم بود از طریق نوچه ها آبی گرم نمی شود و پس از هشت سال سرگردانی دست از پا درازتر دولت را با کلی نسیه تحویل دادند.

اشتباه دیگر دولت اعتدال ((اقبال به غرب و ادبار به شرق)) بود که حتی با مشی اعتدالی هم در تناقض بود. دولت موسوم به تدبیر و امید بر خلاف صلاحدید رهبری معظم انقلاب همه تدبیر و امید را در کف ترازوی غرب گذاشت و از کف ترازوی شرق رویگردان شد در حالی که منطق و عقلانیت اقتضا داشت برای کاهش فشار غرب زمینه تعامل و تعادل با شرق را هم مد نظر قرار دهند که ندادند.

از دیگر اشتباهات دولت پیشین عدم توجه به تدبیر بسیار مهم راهبرد در زمینه بازگشت بر درون و استحکام درونی نظام به شمار می آید راهبردی که در چندین قرن گذشته و توسط کشورهایی که به ظرفیت بالایی رسیده اند تجربه شده است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

می توان گفت هندوستان به عنوان یک کشور اتمی و صنعتی در سایه بهره گیری از ظرفیت های درونی به این مرحله از توان دست یافته است. همینطور چین، روسیه و حتی خود آمریکا و اروپا با اتکاء به درون توانسته اند به ظرفیت های راهبردی دست یابند متاسفانه دولت پیشین به این تجربه موفق توجه نکرد.

رسالت دولت جدید و به ویژه دستگاه دیپلماسی بازنگری و آسیب شناسی راهبردی دولت پیشین و اتخاذ راهبرد های عقلانی و منطقی در چارچوب سیاستهای نظام و تدابیر رهبری معظم انقلاب می باشد  و تغییر اساسی در معادلات سیاسی و اتخاذ خط و مش استقلال همراه با تعامل با کشور ها و تاکید به عزت، حکمت و مصلحت در تعامل با گروه چهار بعلاوه یک می‌باشد.

واقیت فراروی همگان این است که آمریکا به رغم همه راهبردها و نقشه های خود در اثبات رهبری جهانی و سلطه بر منطقه غرب آسیا در حال حاظر همه از شاخص های هژمونی خود را از دست داده است. آمریکا در دوره بوش پدر راهبرد جنگ سخت و مستقیم را در دستور کار قرار داد و افغانستان و عراق را اشغال کرد و سپس جنگ مسقیم را به جنگ نیابتی تغییر جهت داد و سر انجام به راهبرد جنگ نرم و جنگ شناختی دست یازید و با همه این ترفند ها در حال حاضر نه قدرت اجماع و ائتلاف سازی دارد و نه ظرفیت کنترل و مهار رقبا همچون چین، روسیه و ایران را دارد و نه توان حفظ پیروزی‌ها و دست آورد‌ها را دارد که آخرین آن پس بیست سال لشکرکشی و کشتار مردم و پرداخت هزینه های انسانی و مالی فرار مفتضحانه از افغانستان است.

تسنیم: با توجه به اینکه دولت قبل مشکلات بسیاری را برای دولت فعلی به ارث گذاشته است و همچنین باتوجه به امیدواری مردم به دولت انقلابی به نظر آیا دولت قادر به پاسخگویی به انتظارات خواهد بود؟

حجت الاسلام سعیدی: مشکلات چالش و پیامد های منفی دولت اعتدال و برخی دولت های دیگر نه تنها دامنگیر دولت سیزدهم می باشد بلکه عوارض و پیامد های آن ها تا ده ها سال باقی خواهد ماند و به سهولت قابل رفع نخواهد بود اما مسئله اصلی این است که جنس و ماهیت دولت سیزدهم با دولت اعتدال و دولت های قبل از آن کاملا متفاوت است و همین تفاوت زمینه ساز حل بسیاری از چالش ها و مشکلات خواهد بود.

رئیس دولت سیزدهم در بعد بینش و نگرش نبست به مبانی و اصول ولایت فقیه و رهبری نسبت به مردم و نسبت به دشمن با روسای دولت های سازندگی، اصلاحات، دولت دهم و دولت اعتدال متفاوت می باشد. رئیس دولت سیزدهم در بعد سیاست خارجی و موضوع مقاومت، نسبت به فرهنگ و فرهنگ دینی، نسبت به اقتصاد و تیم اداره دولت با دولت های پیشین تفاوت دارد.

خلق و خو، منش و رفتار رئیس دولت سیزدهم با خلق و خو، منش و عملکرد رؤسای دولت های پیشین متفاوت می باشد. وزرا و مدیران دولت سیزدهم از جهت مبانی فکری، اعتقادی و رفتار و عملکرد با بسیاری از مدیران دولت های پیشین متفاوت می باشد.

دولت سیزدهم بنا ندارد از درون اتاق شیشه‌ای و از دور وضعیت مردم و مشکلات آنان را ارزیابی نماید و ده ها تفاوت دیگر. دولت سیزدهم آمریکا را کدخدا نمی داند و بنا ندارد حل مشکلات و تحریم را به رضایت کدخدا اهاله نموده و سرنوشت کشور، تامین نیازها حتی آب خوردن مردم را به سرنوشت برجام گره بزند.

دولت سیزدهم بر این باور است که اتکاء قطعی به ظرفیت های درون کشور، تاکید بر غنی سازی 60 درصدی و تقویت بنیه ظرفیت هسته ای صلح آمیز و تعامل با چین و روسیه سه عامل مهمی است که زمینه ساز عقب نشینی تدریجی آمریکا و رفع تحریم ها خواهد بود. دولت سیزدهم با عزم راسخ در جهت مقابله با فساد بنا ندارد اجازه دهد بستگان رئیس دولت با سرویس اطلاعاتی و امنیتی دشمن مرتبط شده و در میدان دشمن بازی نمایند و در نظام اقتصادی اخلال ایجاد نمایند و یا با بهره گیری از رانت و ویژه خواری به پول و سرمایه دست پیدا کند. دولت سیزدهم به جای اعتماد به بیگانگان، تحت عنایات الهی در سایه عملکرد درست و ارائه خدمات خالصانه به مردم و اتکاء به ظرفیت ها مردمی امیدوار بوده و قطعا در این مسیر مشمول توفیقات خواهد بود.

دولت سیزدهم به جبهه مقاومت و ضرورت تقویت آن باور دارد و بین دیپلماسی و میدان تضاد نمی بیند بلکه دیپلماسی انقلابی و عرصه میدان را در جهت واحد می بیند و معتقد است باید از مقاومت حمایت نموده و دیپلماسی و میدان در یک نقطه و جهت واحد سیاست های نظام را به پیش برده و از آرمان ملت مظلوم فلسطین حمایت گردد.

تیم دولت سیزدهم نه گرفتار غرب آرمانی است و در چنبره غرب باوری قرار دارد و نه اسیر غربگرایی است و نه مشی نئولیبرالیسم اقتصادی دارد و نه به دنبال اقتصاد آزاد حرکت می کند بلکه با مشی آزادی اقتصادی و تمرکز روی عدالت اجتماعی بنا دارد آرام آرام توازن را بین طبقه برخوردار و غیر برخوردار فراهم نماید.

رئیس جمهور و مجموعه دولت سیزدهم معتقد هستند که اسلام با جامعیتی که دارد ظرفیت پاسخگویی به همه نیاز های جامعه با بهره گیری از همه تجربیات بشر را دارد و دولت باید در سیاستگذاری و برنامه ریزی ها به همه ابعاد اسلام و انسان توجه نماید  لذا دولت سیزدهم، هم به اقتصاد توجه دارد و هم قائل به توسعه سیاسی بوده و هم توجه به فرهنگ و اخلاق را در دستور خود دارد لکن اولویت ها سروسامان دادن به وضعیت اقتصادی مد نظر خواهد بود.

با توجه به تفاوت های دولت سیزدهم با دیگر دولت ها می توان امیدوار بود که این دولت بتواند با تکیه بر مبانی، اصول و ظرفیت گسترده داخلی گام های بلندی را در حل چالش ها و مشکلات مردم و جامعه بردارد.

تسنیم: به نظر جنابعالی دولت فعلی با چه چالش هایی روبرو خواهد شد و راه برون رفت از آنها چیست؟

حجت الاسلام سعیدی: دولت فعلی با چالش های زیادی مواجه است که اراده و همت بلندی را در جهت الویت بندی و حل آن ها طلب میکند از چالش های مهمی که دولت با آن رو به رو میباشد ، ویروس و بیماری کرونا و تامین واکسن بوده و از سوی دیگر رعایت پروتکل ها و تعطیلی های مراکز اقتصادی و تولیدی و توجه به پیامدهای آن می باشد.

چالش دیگر وضعیت تورم و گرانی‌ها و بی ثبات بودن بازار است که باید به سرعت به آن سر و سامان داده شود. چالش سوم موضوع خشکسالی و مشکلات آب و برق است که فشار سنگینی را به مردم و مراکز صنعتی وارد می سازد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی , اخبار نظامی | اخبار دفاعی ,

مسئله قاچاق کالا و ارز از دیگر چالش های فراروی دولت است که به شدت روی تولید داخلی و نوسان قیمت ها تاثیرگذار است. مسئله بیکاری،اشتغال و ازدواج و معضلات اجتماعی و فرهنگی از اموری است که دولت باید برای سامان دهی آنها چاره اندیشی کند. مساله فساد و فسادزایی بخشی از مراکز دولتی و ناهنجاری‌ها در رفتار سیستم اداری با مردم که نیاز به اصلاح دارد. موضوع تاثیرپذیری اقتصاد از تحولات  منطقه ای و بین المللی و عدم توجه جدی به اقتصاد مقاومتی در گذشته و ضرورت تعیین راهبردها و راهکارها در این مقوله از چالش ها و اولویت های رسیدگی است.

معضلات اجتماعی ، اعتیاد و پیامدهای آن از چالش‌های فراوری دولت است که مستلزم برنامه ریزی و چاره اندیشی است. در برابر چالش ها، قوت‌ها و فرصت‌های بسیار مهمی هم فراروی دولت سیزدهم قرار دارد که با بهره گیری بهینه از فرصت‌ها و قوت‌ها می تواند بر مشکلات و چالش ها فائق آید.

از جمله فرصت‌ها و فراروی دولت سیزدهم همگرایی، همبستگی و هم افزایی بین قوای سه گانه است که فرصت بسیار ارزشمند برای برنامه ریزی و مشکل گشایی است.

ظرفیت های قرارگاه خاتم الانبیا،سپاه،ستاد اجرایی فرمان امام(ره)،بنیاد مستضعفان ودیگر بخش ها از این دست فرصت های مناسبی است در اختیار دولت که بتواند درکوتاه مدت بخشی از چالش ها را پشت سر بگذارد.

ظرفیت غنی سازی 60% و عبور دولت از تک محوری گرایش به غرب و ایجاد زمینه اجرایی شدن قرار داد 25 ساله با چین و تمایل روسیه به عقد قرار داد فرصت های مناسبی برای شکستن تحریم ها و انعطاف در جبهه غرب خواهد بود. حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار تقلید از رئیس دولت سیزدهم واقبال تشکل های دینی و احزاب اصول گرا و قاطبه انسان های وفا دار به آرمان های انقلاب و امام و رهبری از دولت سیزدهم فرصت بسیار ذیقیمتی برای کار و تلاش دولتمردان جهت پیش برد اهداف دولت میباشد .

تسنیم: با توجه به نتایج انتخابات‌های اخیر وضعیت فضای سیاسی کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حجت الاسلام سعیدی: مجموعه امتیازات شخص رئیس دولت سیزدهم و اقبال اکثریت به ایشان و نوع نگرش و مواضع صریح و شفاف جناب آقای دکتر رئیسی  فضای امید وار کننده ای را برای مردم و مجموعه کسانی که نگران آرمان‌ها و اهداف انقلاب بوده‌اند را به وجود آورده است. اقبال اکثریت کشورها و دولت‌ها ، جبهه‌های انقلابی و مردمی به رئیس دولت سیزدهم و نگاه مثبت برخی کشور های بزرگ به نتیجه انتخابات همه و همه فضا را به سمتی سوق داده که با تلاش دولت مردان و بهره گیری از همه فرصت ها بستر حل مشکلات فراهم شود.

انتهای پیام/        

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا