حدود ۸۰درصد مردم کره جنوبی با تسلیح سئول به سلاح اتمی موافقند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از koreatimes، نتایج نظرسنجی اندیشکده «مرکز شی در حوزه مطالعات پیشرفته»، حاکی از آن است که بیش از ۷۶درصد مردم کره جنوبی برای مقابله این کشور با تهدیدهای امنیتی کره شمالی، خواستار توسعه و تسلیح سئول با سلاح هسته‌ای هستند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۰.۷ درصد پاسخ‌دهندگان بر این باورند که کره جنوبی به نوعی نیازمند توسعه تسلیحات هسته‌ای خودش است و ۱۵.۹ درصد نیز می‌گویند که این نیاز، بسیار مبرم است.

تنها ۳.۱درصد از شرکت‌کنندگان هم معتقدند که کشورشان نیازی به چنین سلاحی ندارد و ۲۰.۳درصد نیز بر این باورند که نیاز سئول زیاد نیست.

میزان موافقت مردم کره جنوبی با توسعه سلاح هسته‌ای در این نظرسنجی، در مقایسه با نظرسنجی‌های سال‌های اخیر به مراتب بالاتر بوده است.

تازه‌ترین نظرسنجی که موسسه «گال‌آپ» در فاصله ۲۸ نوامبر تا ۲۶ دسامبر ۲۰۲۲ انجام داده بود، نشان داد که درباره احتمال خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره، شک و تردید زیادی وجود دارد. در این نظرسنجی، ۵۶.۴درصد، خلع سلاح اتمی کره شمالی را غیرممکن خوانده و ۲۱.۲درصد نیز، آن را «تقریبا» غیرممکن توصیف کرده بودند. تنها ۱.۹درصد این اتفاق را بسیار محتمل دانسته بودند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا