حضور با ۸ جودوکار در پاراآسیایی بستگی به مجوز مسئولان دارد


فرهاد معابی از برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی با حضور ۱۶ جودوکار نابینا و کم بینا در مجموعه ورزشی شهید هرندی خبر داد و گفت: در پایان این اردو نفرات اصلی تیم ملی مشخص خواه ند شد.

مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:  بعد از مسابقات جهانی باکو که موفق به کسب ۳ مدال طلا و یک نقره شدیم، اولین اردوی انتخابی تیم ملی با حضور ۱۶ جودوکار برتر مسابقات قهرمانی کشور در مجموعه ورزشی شهید هرندی آغاز شده که این اردو تا ۱۶ دی ادامه دارد و در پایان اردوی انتخابی، ۸ ورزشکار برتر به تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی گفت: برای ارتقای رنکینگ و کسب امتیاز لازم جهت دریافت مجوز سهمیه پارالمپیک پاریس باید در چند تورنمنت آسیایی، جهانی و گرندپری شرکت کنیم، عدم حضور در تورنمنت های برون مرزی سبب افت رنکینگ جودوکاران و از دست دادن جایگاه خود برای کسب سهمیه پارالمپیک خواهد شد. 

مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: در حال حاضر میثم بنی طبا، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده به ترتیب در رنکینگ دوم، سوم و پنجم جهان قرار دارند که تلاش حفظ جایگاه و ارتقای رنکینگ است.

وی درباره وضعیت جودوکاران برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین، گفت: سعی داریم با ۸ جودوکار در بازیهای پاراآسیایی هانگژو شرکت کنیم، البته بستگی به صلاحدید کمیته ملی پارالمپیک دارد که مجوز شرکت با ۸ ورزشکار را به ما بدهند یا این که تنها کسانی اعزام شوند که شانس کسب مدال داشته باشند.

معابی در پایان همچنین از اعزام جودوکاران نابینا و کم بینا به مسابقات گرندپری مصر خبر داد و گفت: امسال دو تورنمنت گرندپری برای ارتقای رنکینگ و کسب امتیاز لازم برای دریافت مجوز سهمیه پارالمپیک پاریس در پرتغال و مصر پیش بینی شده که با توجه به مسافت طولانی تا پرتغال، تنها امکان اعزام جودوکاران به گرندپری مصر در اسفندماه وجود دارد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا