حضور رئیس جمهور در کشورهای مسلمان امنیت اقتصادی و سیاسی کشور را ارتقاء می‌دهد



یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با توجه به تحریم هایی که آمریکا و دشمنان بر علیه ما اعمال کردند، هر گونه تقویت ارتباط و تعامل با کشورهای همسو مانند اندونزی که دارای اشتراکتی هستیم می تواند تاثیر مثبتی در حوزه اقتصادی کشور داشته باشد.

اصغر سلیمی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آثار اقتصادی و سیاسی سفر رئیس جمهور به اندونزی، بیان کرد: اندونزی یکی از بزرگ ترین کشورهای اسلامی است. ما نگاه خوبی را به کشورهای جنوب شرقی آسیا داریم‌. در مواضعی هم که دارند عمدتا با ما هم نظر هستند. یکی از اولویت‌های ما بر این است که با کشورهای مسلمان و کشورهایی که در خیلی از مسائل با ما هم‌نظر هستند رابطه و تعامل خوبی برقرار کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تحریم‌هایی که آمریکا و دشمنان علیه ما اعمال کردند، هر گونه تقویت ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه  می تواند تاثیر مثبتی در حوزه اقتصادی کشور داشته باشد. ان شاءالله بتوانیم با توسعه روابط خود در حوزه سیاسی و و اقتصادی تصمیمات بهتری را اتخاذ کنیم. قطعا حضور رئیس جمهور در کشورهای دوست و مسلمان می تواند به ارتقای امنیت اقتصادی و سیاسی کشور کمک کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه اندونزی بزرگ‌ترین کشور اسلامی است هر دو کشور دارای ظرفیت‌های خوبی بوده که با تقویت روابط می توان گام‌های مثبتی به ویژه در حوزه اقتصادی برداشت. از سوی دیگر نقاط مشترک و مواضع مشترک زیادی بین دو کشور وجود دارد. با بهره گیری از این فرصت‌ها می توان بستر مناسبی برای رشد و توسعه کشور فراهم کرد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا