حضور شرکت‌کنندگان اهل سنت در جشنواره شعر عربی رضوی


دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی گفت: یکی از دستاوردهای این جشنواره این است که شاعرانی از اهل سنت و افرادی که شیعه نیستند به عنوان شرکت‌کننده در این آوردگاه هنری و فرهنگی حضور دارند.

به گزارش ایسنا، مرتضی حیدری آل‌کثیر اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره ۱۳ اردیبهشت در آرامگاه دعبل خزاعی در شهرستان شوش با حضور برگزیدگانی از کشورهای سوریه، بحرین و ایران برگزار شد.

او با بیان اینکه در این دوره از جشنواره در دو بخش فصیح و محلی یا شعبی آثار داشتیم، بیان کرد: در مجموع ۱۷۰ اثر از ۱۱ کشور شامل لبنان، سوریه، عراق، عمان، یمن، چاد، غنا و برخی کشورهای خلیج (فارس) و کشور ایران داشتیم و در نهایت شاعره‌ای از کشور سوریه اول، شاعری از هند دوم و شاعری از ایران سوم شدند. در بخش محلی شعرایی که از اهواز شرکت کردند رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و در مجموع حدود هشت شاعر به عنوان شایسته تقدیر اعلام شدند.

حیدری آل کثیر افزود: آثار این دوره نسبت به سال گذشته جهش دو برابری داشت و از نظر کیفیت نیز بسیار بالا بود. در بخش بین‌الملل هم که ۹۰ قصیده داشتیم نسبت به سال‌های قبل رکورد محسوب می‌شود. فعالیت‌های دیگری نیز در کنار اختتامیه داشتیم، از جمله برگزاری افتتاحیه رویداد در دو ماه پیش و برگزاری شب شعری با حضور شاعران اهوازی در شهر هویزه.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی ادامه داد: در ادامه نیز شب شعرهایی در دزفول و بهبهان در ارتباط با این رویداد خواهیم داشت. شب شعری نیز در بصره عراق با حضور شاعران عراقی و ایرانی داشتیم که در قالب پیش‌کنگره این برنامه بود و اگر بتوانیم در شهر نجف نیز محفلی با یاد و نام امام رضا(ع) برگزار خواهیم کرد.

او اظهار کرد: در بخش داوری برای اولین بار داوری از بحرین و عراق در بخش بین‌الملل داشتیم، زیرا بخش بین‌الملل ما پربار بود و مجبور بودیم شاعرانی از خارج از ایران انتخاب کنیم که دقت بیشتری داشته باشند و بتوانیم به نفر برگزیده برسیم.

حیدری آل‌کثیر خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده این پیشرفت به ویژه در بخش بین‌الملل ادامه پیدا کند، زیرا یکی از دستاوردهای این جشنواره همین است؛ یعنی شاعرانی از اهل سنت به عنوان شرکت‌کننده حضور داشته باشند. امام رضا(ع) نماد وحدت و امام انسانیت هستند و تنها شیعیان به ایشان احترام نمی‌گذارند بلکه بسیاری از مذاهب دیگر نیز به ایشان ارادت دارند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا